Kantine brand zaterdag 6 april

7 april 2024 16:00

Update

Het is ongetwijfeld breed bekend dat wij afgelopen nacht een flinke brand hebben gehad in onze kantine. Het was uitgebreid in het nieuws. De brand heeft natuurlijk grote impact.
Allereerst wil ik hierbij iedereen bedanken die warme, ondersteunende berichtjes aan ons hebben gestuurd en ook hulp aanboden. Vanuit onze eigen mooie club, van onze collega voetbalverenigingen in Amersfoort en de regio, van onze sponsoren, van onze leveranciers en van nog vele anderen die ons een warm hart toedragen. Dank daarvoor, die steun voelt erg goed.

De brand heeft met name veel schade veroorzaakt aan de achterzijde van de kantine aan de luifel en de pui. In de rest van het gebouw heeft het geleid tot veel roet- en waterschade. De kleedkamers die vastzitten aan de kantine hebben geen directe schade ondervonden, maar daar hebben we nog wel een stroomtoevoer probleem.

Zoals gezegd, de impact is groot en de kantine zullen we de komende periode niet kunnen gebruiken. Hoe lang niet, is afhankelijk van uitkomsten van gesprekken met verzekeringsmaatschappijen en de gemeente. Wat kunnen we, mogen we doen en hoeveel verzekeringsgeld is daarmee gemoeid. Dat zal nog enige tijd in beslag nemen en dan pas kunnen wij als club, in samenspraak met de gemeente, een plan van aanpak maken. Daarover zullen we jullie tegen die tijd op de hoogte houden.

Natuurlijk raakt het ook ons sportieve en sociale hart: de kantine is toch waar je samenkomt en juist voor het sociale contact. Maar ook rond de trainingen en wedstrijden raakt het ons allen.

Wat betreft het spelen van wedstrijden en trainen, gaat alles vanaf morgen, zondag 7 april, gewoon door. Vanaf morgen zal op wedstrijddagen het buitenverkooppunt geopend zijn met een beperkt assortiment. Tijdens trainingsavonden zal dit vooralsnog niet het geval zijn. Dus zorg dat je kinderen/jij zelf zorgt dat je voldoende drinken bij je hebt. Zeker als het warmer wordt.

Naast gesprekken met verzekeraars en gemeenten komende week, zullen we ook gaan kijken wat er mogelijk is om een tijdelijke kantinevoorziening te krijgen in welke vorm dan ook. Wij hopen daar snel invulling aan te kunnen geven.
Nogmaals dank voor alle steun en wij rekenen op jullie begrip.

Namens bestuur vv Hoogland
Nico Terschegget Voorzitter