JO7-JO6

Start je voetbalcarrière bij de leukste, gezelligste en tevens hoogst spelende voetbalvereniging van Amersfoort.

Voor de jongste jeugd zijn er 2 leeftijdscategorieën JO6 (mini’s) en JO7 (kabouters). Vanaf het moment dat een kind 5 jaar is kan er worden gevoetbald. Uiteraard kan het aanmelden wel eerder.

JO6 (mini’s)
Dit seizoen wordt er getraind op de woensdag en zijn er op zaterdag onderlinge wedstrijden. De trainingen staan onder leiding van de technisch coördinatoren van de onderbouw selectie. Op de trainingen geven we alle spelers zo veel mogelijk balcontacten. We werken aan het balgevoel en leggen in de trainingen de nadruk op het dribbelen en passeren.

De kinderen spelen op zaterdag, in wisselende samenstellingen, meerdere kleine wedstrijden tegen elkaar. Doordat we kleine partijen spelen, krijgen alle spelers veel balcontacten en heeft iedereen de kans zich individueel te ontwikkelen.

JO7 (kabouters)

De kinderen zijn voor de zaterdagen ingedeeld in verschillende teams (bijvoorbeeld Manchester City of Atletico Madrid). Gedurende het seizoen kan de samenstelling van de teams nog wijzigen. Volgens een wedstrijdschema worden er diverse wedstrijden gespeeld tegen elkaar. De kinderen spelen ook in een tenue van de club waarin ze zijn ingedeeld. Deze tenues krijgen ze van de club in bruikleen en dienen op de zaterdag gedragen te worden. Er worden dus nog geen externe wedstrijden gespeeld. De wedstrijdvorm die we gebruiken bij deze leeftijd is 4 tegen 4 volgens de richtlijnen van de KNVB. Doordat de teams zo klein zijn, krijgen alle spelers veel balcontacten en heeft iedereen de kans zich individueel te ontwikkelen.

Naast het beter leren voetballen is het hoofddoel bij onze vereniging om elke speler met plezier te laten voetballen en weer met een lach op het gezicht naar huis te laten gaan.

Kijk voor meer informatie over het lidmaatschap en om aan te melden bij de pagina Ledenadministratie.