Missie & Visie

De missie geeft het bestaansrecht van de vereniging weer en geeft kernachtig antwoord op de vragen: Wie zijn wij? Wat doen wij? Voor wie doen we het? En hoe doen we het? De missie heeft een blijvend karakter en een bijna oneindige tijdshorizon. Vanuit het bestuur van onze vereniging is ten aanzien van het te voeren beleid de volgende missie geformuleerd:

De voetbalvereniging Hoogland wil een vereniging zijn waarbij iedereen zich thuis voelt en waarbij gestreefd word naar:
• een voor ieder toegankelijk voetbalaanbod;
• voorzieningen die aansluiten bij deze vraag en behoefte;
• de aanwezigheid van een “gezonde verenigingsstructuur”;
• het vergroten van de mogelijkheden voor ontwikkeling van jong talent;
• het streven te spelen op een zo’n hoog mogelijk niveau van onze selectie-elftallen;
• het voeren van een gezond financieel beleid.

Doelstellingen van vv Hoogland:
• Stimuleren van talenten;
• Optimaliseren en in stand houden voetbalcomplex Langenoord;
• Goede kwaliteit voorzieningen en begeleiding;
• Blijvende aandacht voor het geheel houden;
• De (bestuurlijke en financiële) zaken goed op orde te hebben en te houden.

Saamhorigheid, gastvrijheid, een dorpse sfeer en het grote aantal vrijwilligers ( > 400) zijn de sterke kanten van onze vereniging. Dit betreffen waarden die we moeten zien te koesteren en zien te overdragen aan onze (op)volgers. Dit ter waarborging van de noodzakelijke continuïteit. Daarbij moeten we niet uit het oog verliezen dat we er voor allemaal zijn en niet voor enkelen. Onze ambitie om op sportief niveau zo hoog mogelijk te presteren is af te lezen aan de kwaliteit  van onze jeugdopleiding. We beschikken over gekwalificeerde trainers voor al onze jeugdselectieteams. De trainingsprogramma’s van de verschillende jeugdtrainers worden op elkaar afgestemd door een hoofd jeugdopleidingen, zodat de trainingen meegroeien met de leeftijd van de spelers. Er is een duidelijk selectiebeleid dat ondersteund wordt door een intern scoutingsysteem bestaande uit oud vv Hoogland spelers en een team dat talentvolle jongeren beoordeelt of zij geschikt en geïnteresseerd zijn voor onze vereniging. De trainers die als vrijwilliger de niet-selecties trainen kunnen voor trainingsprogramma’s en ondersteuning een beroep doen op een gediplomeerde trainer. Waar wenselijk, kunnen er gerichte basistrainingscursussen gevolgd worden. Trainers van selectieteams worden door de technische commissie periodiek beoordeeld op hun prestaties en functioneren.

PDF Opleidingsvisie vv Hoogland