Vacature clubkadercoach

10 oktober 2023 19:30

vv Hoogland is op zoek naar trainersbegeleiders voor onze jeugdtrainers in de onderbouw.

Sport Recreatie en Onderwijsvoorzieningen, SRO is het initiatief gestart om deze trainersbegeleiders binnen de club te ondersteunen op het gebied van pedagogisch en sociale aspecten binnen het trainersvak.

Hoogland heeft besloten om via een pilot te onderzoeken of dit initiatief een meerwaarde is voor onze jeugdopleiding.

Deze vrijwilligersfunctie houdt in dat je met enige regelmaat trainingen en wedstrijden bijwoont om te beoordelen hoe de betreffende trainer(ster) de kinderen pedagogisch en sociaal benaderd in de trainingen en wedstrijden die passen bij de leeftijdscategorie.

Hierbij word je ondersteund door een buurtsportcoach en adviseur pedagogisch sportklimaat van het SRO.

Het is dan ook wel belangrijk dat de betreffende vrijwilliger(ster) een pedagogische achtergrond heeft en hoeft niet per se kennis te hebben van speltechnische en tactische aspecten. Uiteraard zou dit wel een pre zijn maar beslist niet noodzakelijk. De trainers worden inhoudelijk en in methodische opbouw van trainingen ondersteund door onze technisch coördinator.

Graag zien wij enthousiaste reacties tegemoet om de club te helpen bij dit zeer belangrijke onderdeel van onze jeugdopleiding.

U kunt uw reacties sturen naar Hoofd Jeugdopleiding:

Sam Rutten, [email protected]

Mede namens Sam,