Zonder puntverlies bovenaan.

Lucas Strijker (afstandschot)
... (schot)
David Wong (schot)
Coen van Hamersveld (afstandschot)
David Wong (schot)

E-pupillen zaterdag, E5, 3e klasse 29

12 maart 2016 8:30

Om acht uur staan onze jongens al te popelen om te beginnen. Het is net als vorige week lekker winterweer. Zonnetje erbij. We moeten vandaag tegen het zeer technische Amersfoortse Paars Wit Combinatie E1. Half negen is de aftrap. We beginnen lekker en spelen goed vooruit. APWC heeft 3 hele goede aanvallers die het spel moeten maken. Na negen minuten weet Menno, op aangeven van Erik, het net te vinden. 1-0 Onze verdediging wordt steeds beter. Er wordt goed positie gehouden achterin. APWC laat nu 1 mannetje zakken. Waardoor er minder ruimte komt voor hun goal. Door snel combinatiespel komen we er toch vaak door. We zijn helaas wat ongelukkig in de afronding. In de 17de minuut stoomt Lucas op naar voren en met een verwoestend schot maakt hij de 2-0. Het gaat prima zo. De tegenstander kan toch echt wel goed voetballen en op een moment dat we even net niet goed stonden kreeg de aanvoerder de kans om te schieten. Net buiten het bereik van Joey die goed heeft gekeept in deze wedstrijd. 2-1 Dit is ook de ruststand.

Na de rust spelen we tegen de zon in. Onze verdedigers doen het geweldig vandaag. Jeroen, Mitchell, Lucas en Thijs lossen alles goed op achterin. De aanvallers zijn ook vandaag wat ongelukkig in de afronding. Met zoveel kansen moet het een keer lukken. Dan komt de bal bij Mitchell, zijn schot ketst af en komt bij Menno op rechts 3 meter van de achterlijn. Met een mooi schot in de verre hoek maakt hij de 3-1. Bij de tegenstander beginnen de koppies al te laten hangen. Een paar minuten later zet Lucas goed door op de linkerkant. De bal komt bij David terecht die door de benen van de keeper schiet. 4-1. APWC komt er niet meer aan te pas. We kunnen nu vrijuit voetballen. We zien weer een paar hele mooie aanvallen. Het is jammer dat we ons zelf niet belonen met meer doelpunten. Dan gaan de laatste 6 minuten in. Er is een scrimmage voor de goal. De afvallende bal komt bij Coen die met een hard schot de keeper verschalkt. 5-1. Twee minuten later zet Jeroen goed door op het middenveld. David, die even aan de rechterkant stond, kreeg de bal en krulde hem met links in de verre hoek. 6-1.  In de 48ste minuut krijgt Mitchell de bal van links. Zijn schot vanaf een meter of 20 vliegt er ook in. 7-1. We spelen de wedstrijd verder lekker uit. Het enige minpuntje van deze wedstrijd is het onsportieve gedrag van een van de coaches van de tegenpartij. Hij had heel veel commentaar op onze keeper tijdens de wedstrijd. Dat is erg jammer. Verder verraste de zeer goed fluitende scheidsrechter ons met de uitslag. Hij had een tweede goal gezien van APWC. Deze is ons allen ontgaan dus kan ik hem ook niet meenemen in dit verslag.

We staan nog steeds bovenaan. Het was een geweldige wedstijd mannen!!!! Op naar volgende week. IJsselmeervogels E4 thuis.
JvH