Op eigen kracht

Achterveld SV MO11-1

Hoogland MO11-1

Karlijn Koop (vrije trap)
Rose Slagter (schot)
... (intikker)
... (schot)

24 november 2018 8:45

Waar we vorige wedstrijd tegen Achterveld nog hulp kregen van Danique, Nayeli en Pip, moesten we het vandaag echt zelf doen. Helaas nog zonder Donna, maar met voor de rest een fitte selectie mochten we om 08:45 het veld op. Na een goede warming-up en wedstrijdvoorbereiding was het aan de meiden om te laten zien wat ze allemaal geleerd hebben afgelopen tijd. En dat is veel, want waar alles in het begin nog zoeken was, heeft iedereen nu haar kwaliteiten om te gebruiken. Zo legt Naomi alle ballen over de verdediging en is Vera steeds meer vooruit aan het verdedigen.

De meiden waren niet van plan om te verliezen en zeker Karlijn, die helemaal uit Breda kwam vanochtend, was vastberaden om te winnen en te scoren. Het is dan ook Karlijn die het eerste doelpunt maakt. Na een felle overtreding van een Achterveldse verdediger, beland de vrije trap van Naomi voor de voeten van Karlijn, die de bal in de verre hoek plaats. Vroeg in de wedstrijd al op voorsprong. En het bleef lang 0-1, want door ongelofelijk goed werk van Esmee en Sienna krijgt Achterveld nauwelijks echte kansen. Hoewel Achterveld het eerste kwart zeker het overwicht had, waren onze verdediging + keeper niet van plan ze vandaag te laten scoren. In de rust van het 3e op het 4e kwartje waarschuwen we elkaar. Achterveld begint steeds beter te voetballen en als we willen winnen moeten we een tandje erbij zetten. En dat hoeven we niet twee keer te zeggen. Na een lange bal van Naomi, is het voor Rose een koud kunstje om de bal hard achter de keeper te schieten. Ondertussen laten Quintey en Vera hun vooruitgang zien, want de jongste van ons team komen prima mee met de rest. Na een klein onduidelijkheidje achterin wordt het 1-2. En hoewel Naomi echt helemaal kapot is, gaat ze door. Na weer een prachtige bal achter de verdediging is het Dani die de bal hard achter de keeper schiet. 1-3 voor ons met nog 2 minuten te spelen. Al heel snel wordt het 2-3 en dan wordt het spannend. Als Suus de laatste kans van Achterveld onschadelijk maakt, fluit de goede scheidsrechter gelukkig af.

We mogen weer 3 punten toevoegen en net als de vorige wedstrijd tegen Achterveld, is trots het gevoel wat overheerst. Want weer laten onze meiden zien dat ze echt in de eerste klasse thuis horen. Volgende week spelen we de laatste competitiewedstrijd tegen Kampong MO11-1.