Bunnik '73 DA2 - VVH DA3

Hoogland VR3 (zon)

5e klasse E

7 oktober 2018 10:00

Het was vroeg ochtend deze zondag!
8.30 verzamelen, want om 10.00 mochten we uit spelen bij Bunnik. Echte f-jes tijden!
Zoals gewoonlijk verliep het verzamelen niet vlekkeloos. Sinds vorige week hebben we eindelijk een eigen box waarin we onze ballen, waterzak en bidons kunnen opruimen. Dames 3 zou dames 3 niet zijn als we direct deze week al de box niet open krijgen en dus zonder bidons en waterzak op weg gingen... Flesjes water voldoen gelukkig ook!
In Bunnik aangekomen, bleek dat Myrthe nog meer vergeten was; haar scheenbeschermers. Het was te hopen dat de wedstrijd beter zou gaan verlopen!
Ron was in zijn peptalk voor de wedstrijd duidelijk; inzet, rust en Lisa moest scoren. Ehm, oké dan!
De wedstrijd begon direct fel. Druk zetten, lichaam inzetten en kansen creëren. Zowel wij als Bunnik vlogen er vol gas in. Het is eigenlijk niet te beschrijven hoe de wedstrijd verliep, behalve dat het enigszins op een flipperkast leek. Ballen vlogen van links naar rechts en Bunnik vloog vooral ons aan. Onze stabiele verdediging; Lot, Michelle, Nicky, Wendy en later Ellen W haalden alle ballen met succes en overtuiging weg. Michelle schroomde ook niet om vervolgens rustig langs de lijn de combinaties met Lisette D, Lisa en Aike te zoeken. Door "rustig" te blijven tikken, kregen we een kans die Lisa (zoals Ron al voorspelde) benutte. 0-1!
Met die stand gingen we de rust in. In de rust kregen we geheel passend bij de f-jes verzameltijd lekkere raak-limonade in een veel te kleine kleedkamer die rook alsof de f-jes gisteren in de douche hadden staan plassen...
Na de rust gingen de dames van Bunnik nog feller de strijd in en maaide onder andere Floor en Aike een paar keer onderuit. Zelfs Anne werd gevloerd en ook nagetrapt. De scheidsrechter gaf een gele kaart en de tegenstanders waren er nog trots op ook. "Lekker meiden, goed gevochten. Top, je eerste gele kaart!". Bijzonder... Ondertussen stond een deel van Bunnik letterlijk het huilen nader dan het lachen. Ze waren gesloopt en hadden geen wissels. En dat terwijl ze minimaal twee speelsters uit het 1e dames team hadden die nota bene tweede klasse voetballen. Nu de tegenstanders begonnen in te zakken, moesten wij doorzetten! Dit werd gedaan en met pijn en moeite hebben we collectief de drie punten binnen gesleept. Het was een zwaar bevochten wedstrijd, maar winst is winst!! Nog steeds ongeslagen bovenaan ??

P.s. Tamara, bedankt weer voor je trouwe support!