Heerlijk wedstrijdje aan de dijk

IJsselmeervogels E4

E-pupillen zaterdag, E5, 3e klasse 29

6 februari 2016 9:30

Het is bewolkt en winderig als we verzamelen in kleedkamer 7 op het sportpark De Westmaat aan de dijk in Spakenburg. We gaan onze 2e competitiewedstrijd spelen tegen de IJsselmeervogels E4, een tegenstander die we in de najaarscompetitie al eens getroffen hadden. Deze wedstrijd verloren wij toen, geheel onnodig, met 5-3. Er was ons dus alles aangelegen om vandaag een goede wedstrijd te spelen. We hebben vandaag weer support van veel ouders en ook onze teamfotograaf (Martijn) is aanwezig.

Na de warming-up en het handenschudden namen wij de aftrap en begonnen de wedstrijd met goed voetbal. Er wordt vroeg druk gezet op de tegenstander en met mooie combinaties volgen er diverse goede kansen. Dan is het raak, na weer een mooie combinatie komt de bal, via Erik, bij Menno die met links goed inschiet. De tegenstander probeert het wel, maar onze verdedigers staan goed en houden alles tegen. Na weer een snelle aanval van achteruit bedient David, Menno voor zijn 2e goal. Bij de tegenstander gaan de koppies hangen en besluiten vanaf nu er flink stevig in te gaan zowel fysiek als verbaal. Gelukkig laten onze jongens zich niet gek maken en blijven goed voetballen. Na de rust gaan we weer verder met het spelen van goed voetbal, de tegenstander probeert ons spel te kopiëren maar komt er niet echt aan te pas. Daar is de 3-0, met een verwoestend schot in de korte hoek van Coen. Ineens komen er kansen voor IJsselmeervogels. Een bal op de paal, 3 tegen 2 maar de verdediging (Lucas, Mitchell, Jeroen en Thijs) weet het elke keer op te lossen. Dan fluit de scheidsrechter voor een strafschop voor ons. Joey mag zich vanaf zijn doel melden voor de strafschop, helaas mist hij. Even later krijgt Coen de bal voor zijn voeten geschoten door de tegenstander en bedenkt zich niet. Hij knalt de bal vanaf 25 meter op de goal, de keeper staat net te ver voor zijn goal en de bal gaat binnen. 4-0 wat een goal! Het wordt met het hele team gevierd. Het einde van de wedstrijd nadert, de winst kan ons niet meer ontgaan. Toch komt er nog een goede kans voor IJsselmeervogels, maar de verdediging let op en Joey tikt de bal naast. De corner levert geen gevaar op. Het slotakkoord is voor ons. Erik prikt een afvallende bal in het doel. 5-0! De scheidsrechter fluit voor het einde en geeft ons een compliment voor het goede spel van ons team. Die nemen wij graag in ontvangst en delen we met de jongens in de kleedkamer. Met een goed gevoel keren wij huiswaarts. 2 gespeeld, 6 punten, 8 voor en 2 tegen.
SK