Regenachtige zaterdag

Nieuwland E3

E-pupillen zaterdag, E5, 3e klasse 29

30 januari 2016 8:30

Zaterdag 30 januari. Om 8.00uur was de kantine van VV Hoogland echt bomvol met spelers en ouders, want het was een natte zaterdag. Onze wedstrijd op veld 3rechts gaat gewoon door. Veel ouders van ons team bleven ondanks het slechte weer, het team aanmoedigen. Chapeau.
Na het beginsignaal was al snel duidelijk wie de sterkste is. Nieuwland komt er totaal niet aan te pas. Met prachtig combinatie voetbal dringen we de tegenstander terug. Maar op een of andere manier wil de bal er niet in. Op de Lat, tegen de paal, de keeper, net een voetje ervoor, zelfs tegen een eigenspeler aan geschoten. Het zal toch niet weer....... De vorige wedstrijd kregen wij 30 kansen en zij 4, toch met 2-3 verloren toen. Maar dan eindelijk, een mooie combinatie met Erik en Coen, die speelt de bal op David. 1-0!!! Het blijf kansen regenen maar toch maakt Nieuwland de 1-1.
Dan is het rust.
Na de rust pakken we de draad niet goed op, Nieuwland dringt aan. Er wordt slordiger gespeeld aan onze kant. Dan een handsbal. De goed fluitende scheidsrechter geeft een penalty aan Nieuwland. Geluk prima gestopt door Joey. Het spel gaat verder. Dan een hoekschop tegen. Door een windvlaag waait de bal het goal in. 1-2 achter. Het zal toch niet weer.... Ons team blijft dapper door strijden. Dat wordt beloond met een mooie knal van Erik. 2-2. de vreugde is groot. Het harde werken wordt beloond met een derde goal. Op aangeven van David rond Menno beheers af. Het wordt nog spannend. Kansen aan beide kant. Na 2 keer 25 minuten lopen wij terecht met de overwinning op zak het veld af. Onze eerst wedstrijd is een goede overwinning. Top gespeeld mannen.
JvH