Hoogland DA3 - Voorwaarts DA1

Hoogland VR3 (zon)

Voorwaarts VR1 (zon)

Maike de Boer (intikker)
Floor van Middelaar (afstandschot)
Lieke Boelens (intikker)
Lisa Wijnolts (kopbal)
Eva Janssen (kopbal)
Lieke Boelens (afstandschot)

5e klasse E

23 september 2018 10:30

Zondag 23 september; tijd voor de eerste competitiewedstrijd! Om dit heugelijke feit te vieren, hadden we de hele ochtend confetti uit de hemel. Oftewel; bakken met regen!
De voorbereiding begon met een uitgebreide tactische bespreking. Hans mocht het papier bevestigingen en Ron had voor de gelegenheid een speciale uitschuif-vliegenmepper-aanwijsstok (zie foto's). Looplijnen, aannames, posities en inzet, het kwam allemaal aan bod. Ron vergat niets... Of toch wel! De ballen. Klein detail trainert! Gelukkig waren we thuis en was Joop ons goed gezind. Dank daarvoor! Na de bespreking waren er nog 10 minuten voor een warming-up. Onze lievelingsscheidsrechter Wim was wederom aanwezig, dus er kon gestart worden. De wedstrijd begon enigzins chaotisch. Positioneel stonden we niet heel lekker, maar dat deerde niemand, want Maike maakte uit een rebound de 1-0 in de eerste vijf minuten. Goed voorbeeld doet volgen, want Lieke ging direct daarna zelf aan de wandel met de bal en schoot de 2-0 in het goal. Er werd beter getikt en de vrije ruimtes werden benut. Floor zag ook een vrije ruimte in het goal en prikte vanaf net iets over de middenlijn de 3-0 in het goal.
Voorwaarts deed nog netjes z'n best, ondanks de achterstand in tien minuten. Leuke kreten had het team ook: "wees assertief dames!" "Zet je beste beentje voorwaarts!". Uhhhh wat?!?! Floor liet de dames lekker lullen en maakte de 4-0. De keeper van Voorwaarts nam de bal uit en Lieke onderschepte deze al voordat een van de tegenstanders 'm aan konden raken. 5-0! Tijd voor rust, even bijkomen van onze vliegende start in de competitie. De trainers zagen echter terecht nog ruimte voor verbetering, dus meer en strakker combinatiespel. In de tien minuten na de rust werden twee goals uit het boekje gemaakt; uit de corner netjes in de hoek gekopt. De 6-0 door Lisa en de 7-0 door Eva. We gingen rustiger overspelen, de combinaties bleven komen en we gingen richting de 10! De 8-0 werd door Lisette erin getikt. Heel zachtjes, heel simpel, maar hé, een goal is een goal! Ellen de Ridder ging op zoek naar de 9-0. Een schitterende voorzet, hoefde niet eens aangeraakt te worden, want hij vloog per ongeluk het goal in. Nog maar één te gaan!! Lieke nam deze taak op zich en schoot op verre afstand de 10-0 in de rechter onderhoek. De eerste competitiewedstrijd gewonnen, we staan voorlopig bovenaan.Tijd voor de derde helft!
Speciale vermelding nog even voor onze geblesseerden Carlijn, Michelle, Myrthe, Naomi en Lot die in de regen de hele wedstrijd hebben bekeken. Toppers!