AMVJ VR1 - VVH VR3

Vrouwen, VR3, 5e klasse E

18 maart 2018 11:00

AMVJ DA1 - VVH DA3
Zondagmorgen 07.30 ging de wekker en keek iedereen direct op de app; is het afgelast? Alle wedstrijden bij AMVJ lagen eruit, behalve die van ons. Op naar Amstelveen voor een lekker potje voetballen in de vrieskou. In Amstelveen had Arjen per ongeluk de toeristische route genomen, waardoor we langs kasten van huizen kwamen. Volgens de barmannen van AMVJ onder andere het huis van Sven Kramer. Ondanks de sightseeing, waren we veel te vroeg bij AMVJ. Dat werd g...evierd met warme chocomelk met slagroom. Een goed begin is het halve werk! Dat dacht Floor ook bij de warming-up, want die liet ons extra veel rennen. Zelfs de dames die niet gezwicht waren voor een legging kregen het warm! Wij waren start klaar, maar de scheids was vergeten de vlaggen te pakken. Klein detail... Enfin, we lieten ons niet afleiden en begonnen prima aan de wedstrijd. Het veld werd netjes breed gehouden, er was rust in het spel en er ontstonden mooie combinaties. Het spel ging op en neer AMVJ kreeg evenveel mogelijkheden als ons en Rosalie verrichte een aantal prima reddingen. Lieke maakte aan de gelijkwaardigheid tussen beide partijen snel een einde. Uit een onmogelijke hoek linksvoor, schoot ze rechts onder de bal het doel in. 0-1! AMVJ leek de strijd op te geven en wij kregen steeds meer ruimte en kansen. De bal wilde er echter niet in, tot dat de afvallende bal uit Floor's corner precies voor Ei haar voeten belandde. Beheerst werd de bal in de linkerhoek geschoten; 0-2! Op de bank was het gezellig en knus, dankzij de Harry Potterdeken van Anne. Eva bleef zelfs vrijwillig de hele rust buiten zitten in de rust... Arjen en Roland waren zo tevreden, dat ze geen eens een peptalk wilde geven. Of misschien was het warme bakje koffie gewoon wel heel lekker? We laten het in het midden...
De tweede helft ging verder op dezelfde wijze als de eerste was geëindigd. AMVJ bood weinig weerstand en we hadden zelfs tijd om te kijken naar de overvliegende vliegtuigen en een ooievaar. Wie weet was die wel onderweg naar Carlijn! Lieke en Liset schoten een aantal ballen op de paal, lat en net naast. Wendy keek het geheel eens aan en besloot daar verandering in te brengen. Tot twee keer toe scoorde ze! 0-3, 0-4; inpakken en wegwezen!
Toen Michelle Visser als rechtsvoor in actie kwam, besloot de scheids dat het niet gekker moest worden en floot af. Op naar de derde helft!

P.S. Anouk Mulder, als je rijbeurt hebt betekent het dat je de auto mee moet nemem... Weer zo'n fout een volgende keer is trakteren aan al onze facebookvolgers!

P.P.S. Sara wil ook graag een keer genoemd worden in een verslag. Bij deze! Volgende keer de lat iets hoger leggen, dan schiet je er misschien niet op