Goede prestatie

DOSC JO12-2

... (schot)

6 mei 2017 10:35

Zaterdag 6 mei is een fantastisch mooie lentedag. Hemelsblauwe lucht en een stralende zon. Na de teleurstelling van vorige week hebben we er toch weer zin in om er een fijne wedstrijd van te maken.

We beginnen in de vertrouwde opstelling en het wachten is op de hilarische coach van de tegenpartij die de vorige wedstrijd telkens met een zwaar duistaccent schreeuwde:”Otisss, je bent sneller”.

Helaas was deze man vandaag niet meegereisd.

De wedstrijd begint en het is weer even aftasten. DOSC zet ongelooflijk veel druk op de bal. Dat is erg wennen voor onze spelers. DOSC heeft toch wel de overhand, maar tot echt uitgespeelde kanzen komt het niet. Het is een mooi schaakspel om naar te kijken. We zijn halverwege de eerste helft te slordig met de passing. De ballen komen niet aan. Verder worden er ook te vaak de verkeerde keuzes gemaakt waardoor we onnodig balverlies leiden. We leveren wel veel strijd. Dat is mooi om te zijn. Ons enige wapenfeit is een schot van Oscar op de handen van de keeper. Ook DOSC is wel dreigen maar levert geen enkel schot tussen de palen.

In de tweede helft moet het beter. We gaan op dezelfde voet verder en het kan nog alle kanten op. Na 5 minuten komt met een beetje geluk de bal over onze verdediging heen en de spits heeft een vrije doortocht naar Joey. De spits is heel accuraat en schuift de bal geweldig in de hoek. 0-1

We zijn absoluut niet kansloos maar op een of andere manier wil het niet lukken. DOSC is ook erg fysiek in de duels en de keurig fluitende scheidsrechter laat ook veel toe. Halverwege de tweede helft moet Coen voor de tweede keer eraf met een blessure door hardspel van de tegenstander. DOSC raakt vermoed door al hun arbeid en er komen nu meer mogelijkheden voor ons maar tot echte kansen komt het niet. Ook DOSC blijft levensgevaarlijk in de omschakeling. Ons team blijft strijden tot het laatste moment. Dan komt er een fantastische aanval over een paar schijven en Menno wordt door het midden bedient door Oscar. Menno omspeelt de keeper en komt links van de goal terecht. Voor open goal schiet hij met links en de fanatieke verdediger tikt met een mooie sliding de bal tegen de paal en naast de goal. Hierna volgde direct het eindsignaal. Onze mannen vallen gedesillusioneerd op de grond.

Beste spelers van JO12-1. Jullie hebben fantastisch gespeeld en alles gegeven wat je hebt. DOSC had 4 spelers van de selectie(hoofdklasse) nodig om ons te verslaan. Hieruit blijkt dat jullie geweldig hebben gepresteerd. De trainers/leiders zijn ontzettend trots op jullie prestaties en doorzettingsvermogen. Het is ontzettend jammer dat vakantie en scheeflopende competities roet in het eten gooien.

Nog 1 competitiewedstrijd en dan nog een paar toernooien en het seizoen is alweer ten einde.

Nogmaals chapeau en volgende week vlammen.

JvH