Totaal Onverdiend Verloren

TOV JO12-1

Menno Schriever (intikker)

29 april 2017 11:30

Het is weer een prachtige dag om te voetballen. Stralende zon en weinig wind. We gaan op bezoek bij TOV in Baarn. Ze hebben ons na de vorige wedstrijd, die zij terecht verloren van ons, belooft dat het bij hun anders zal gaan. Dat is helemaal uit gekomen. De wedstrijd begint en er wordt een beetje zenuwachtig gevoetbald. TOV is wat feller op de bal en zij hebben een beetje het overwicht. Na 12 minuten mist onze verdediger een diepe bal en er was een vrije doortocht voor hun razendsnelle spits. Via de paal in de verre hoek werd het 1-0. Jammer. Daarna volgde er een hele rommelige fase. En voor we het wisten is het was het 3-0 voor TOV. En net voor de rust werd het ook nog 4-0.

Na de rust hebben we de zenuwen van ons af gegooid en gingen we eindelijk voetballen. Al snel was duidelijk wat de scheidsrechter van plan was in de tweede helft. Dit ging hij niet meer uit handen geven. Een meters buitenspel staande speler werd doorgelaten en kon gemakkelijk afronden. 5-0 Pfff wat een lastig situatie. Onze assistent-scheidsrechter stond er voor spek en bonen bij terwijl de overzijde blindelings werd gevolgd. Het publiek begon zich te roeren maar ook spelers gingen vaker protesteren. Ook doelpunt 6 en 7 waren 100% buitenspel. TOV kon het niet meer belopen en wij werden steeds beter. Maar het is lastig voetballen tegen een extra tegenstander in de vorm van de scheidsrechter. Menno werd vol vanachter gehaakt maar de scheidsrechter fluit ook dit weg. Dan een fantastische aanval van ons over veel schijven met als laatste het zetje van Menno. Gelukkig hij wordt goed gekeurd. 7-1. De eerstvolgende aanval weer een meter of twee buitenspel, gewoon de grensrechter negeren en de goal toekennen. 8-1 We geven niet op. Dan een vrije trap van ons van rechts, de bal valt voor de voeten van David die hem erin rost. Echter de Grensrechter, die waarschijnlijk nog met koningsdag in zijn hoofd zit, ziet weer een buitenspelsituatie en weer een glaszuiver doelpunt afgekeurd. Het begint inmiddels gewoon zielig te worden. Ik begin gewoon medelijden te krijgen met de kleine egootjes dit spelletje leiden. Het wissel gedrag van de tegenpartij is ook heel dubieus. Telkens als er een spelvoortzetting is voor ons gaat hij wisselen zodat we niet snel door kunnen spelen.

In de laatste minuut nog een fantastische solo van Samuël die zichzelf vrij speelde en de bal in het dak van de goal ramt. De aftrap was ook het eindsignaal.

Het is jammer dat je ook dit soort wedstrijden tegenkomt. Ook andere tegenstanders uit onze poule hebben geklaagd over de manier waarop TOV wedstrijden benaderd.

Het is nog niet gedaan. Nog 2 wedstrijden. Gewoon lekker blijven voetballen en wat het belangrijkste is:

Plezier hebben.

JvH