Machteloos Hooglanderveen geschacht door JO12-1

David Wong (schot)
David Wong (schot)

22 april 2017 9:45

Zaterdag 22 april, een mooie dag aan het begin van de meivakantie. Er zijn 3 geblesseerde en 1 op vakantie dus geen wissels. Hooglanderveen had het ons de vorige wedstrijd heel moeilijk gemaakt dus we waren op onze hoede. De wedstrijd begint en we tellen 1 speler minder bij ’t veen. Hun keeper stond in Hooglanderveen op het veld te wachten en kwam laat in de eerst helft in het veld erbij. Dus het was 10 tegen 11. Even leek het erop dat het een gemakkelijke overwinning ging worden, maar deze nonchalance werd door de tegenstander genadeloos afgestraft. In de 4de minuut breekt een speler door en wordt niet goed afgestopt. Een vrije doortocht op Joey levert direct een doelpunt op. Dat was even een tegenvaller.

Nadat we wakker geschut waren door deze tegentreffer gingen we eindelijk combineren tegen de wind in. Dat bracht in de zevende minuut de gelijkmaker van Mitchell. En een minuut later trof Menno het doel met een mooi bekeken schot. Dat was een betere weergave van het krachtsverschil. Met de rust was het pas 4-1. Jammer dat jullie jezelf niet beter belonen door je kansen af te ronden.

In de tweede helft hadden we wind mee en dat was ff wennen. Het duurde maar liefst een kwartier eer er eindelijk eens gescoord werd. Nadat doelpunt was de pijp leeg bij Hooglanderveen en was het prijs schieten op de goal. De mooiste vond ik het doelpunt van Olav. Hij speelde samen met Mitchell door de as van het veld vanaf de middenlijn, het hele team van Hooglanderveen zoek waardoor Olav vrij voor de keeper kwam. Chapeau.

Ik vond het een fantastisch gespeelde wedstrijd en hoop dat jullie dit ook volgende week tegen TOV kunnen laten zien. De wedstrijd om de koppositie.

JvH