AFC Quick een maatje te klein voor JO12-1

... (schot)
David Wong (schot)

8 april 2017 11:00

Vandaag hebben we weer een spannende wedstrijd voor de boeg. AFC Quick 1890 JO12-3 is een geduchte tegenstander die het ook goed doet tegen onze naaste belager om het kampioenschap. We hebben alle wedstrijden in deze competitie gewonnen. Onze laatste verlieswedstrijd was op 29 oktober 2016, we zouden bijna vergeten hoe dat moet. Afgelopen 2 weken hebben we hard getraind en de oefening tegen de JO12-2 (20 min.) ook succesvol afgesloten. Vol zelfvertrouwen staan we klaar. Quick neemt de aftrap en het initiatief. De eerste 10 minuten is Quick heel brutaal en met goed combinatievoetbal maken ze het ons heel moeilijk. In de 11de minuut gaat hun linksbuiten onze verdediger knap voorbij en geeft een voorzet op maat. Deze wordt feilloos afgerond door de spits. Heel even staan we beduusd te kijken. Na onze wissel zetten we wat meer druk op het middenveld en krijgen we wat meer grip op de wedstrijd. In de 16de minuut neemt Erik de bal goed aan en passt de bal snel naar voren. Mitchell ontvangt en met soepele bewegingen komt hij langs de tegenstander. Hij ramt de bal in het net. Hoppa 1-1. Dat gaat de goede kant op. Quick begint onzeker te worden en gaat een beetje achteruitlopen Dat geeft wat meer ruimte op het middenveld. Na de volgende wissel is het middenveld van ons. De meeste ballen worden door ons verovert en we spelen bijna alleen maar op de helft van Quick. Na een scrimmage komt de bal voor de voeten van Mitchell, 25 meter van de goal. Hij ziet de keeper ver voor z’n goal staan. Met een prachtig hoog schot wordt de keeper verschalkt. Jaja 1-2

Quick is nu ff de weg kwijt, en even later is het weer raak. Na goed doorgaan van Mitchell, speelt hij de bal heel scherp voor de goal. Oscar is heel snel en attent. Met zijn teen wip hij hem in de goal. 1-3 een terechte stand. Zo gaan we ook de rust in.

De tweede helft begint Quick weer met een potje goed voetbal. Ik zie hele mooie passes en balletjes achter het standbeen. Ze komen naar mijn zin nu iets te vaak voor onze goal. Onze verdedigers hebben weer de handen vol. Casper, Jeroen, Lucas en Olav doen het fantastisch vandaag. Er wordt goed samen gewerkt. Ook het middenveld draagt zijn steentje bij als het moet. Toch glipt er ineens een spelertje door de verdediging heen en van links ramt hij de bal onder de keeper door. 2-3. Wordt het ineens weer een beetje spannend. Er breekt nu een rommelige fase aan. Het middenveld is een groot gat geworden. Aanvallers van Quick blijven op de middenlijn staan en de verdediging komt er niet uit. Het duurt een minuut of 10 tot dat er weer gescoord wordt. Nadat de bal door ons veroverd is, wordt de bal in de voeten van Oscar gespeelt. Hij legt de bal keurig af aan David, die hem onverbiddelijk binnen schiet. Bij deze actie van Oscar werd hij vervelend geraakt op zijn enkel en moest naar de kant. Dit maakt de feestvreugde minder. Het is wel 2-4.

Quick geeft het nu op. Wij hebben het overwicht en het is wachten op meer goals. De vierde poging van Menno is dan eindelijk raak. In de 59ste minuut wordt hij gelanceerd door Coen. Na een paar schijnbewegingen komt hij op een onmogelijke plek aan de rechterkant op de achterlijn. Maar Menno is Menno en speelt hem subliem in de korte hoek langs de keeper. Een Mennootje heet zo’n goal inmiddels.

Een minuut later doet Mitchell hetzelfde aan de linkerkant. Nu met een puntertje. Ook dit derde doelpunt van Mitch is een mooie. De wedstrijd is klaar.

Het was weer een geweldige overwinning op een heel goed spellende ploeg. Chapeau heren. Blijf dit doen en we worden Kampioen. Volgende week thuis tegen het stugge Hooglanderveen.