Trotse Koploper

Levi Albinus (schot)
Oscar Nanlohy (intikker)

18 maart 2017 9:00

Zaterdag 18 maart op het natgeregende veld nummer 3 gaan we strijden tegen SO Soest JO12-3. Iedereen is er dus we hebben 4 wissels pfffff. We beginnen wat weifelend maar na 2 minuten gaan we dan echt naar voren voetballen. Binnen 1 minuut 3 dotten van kansen maar allemaal niet benut. In 5de minuut weer wat gerommel in het strafschopgebied van Soest. Uiteindelijk legt Erik de bal klaar voor Jort die met een hard schot de keeper verschalkt. Hèhè eindelijk 1-0.

Dan worden we wat nonchalanter en gaan er te gemakkelijk over denken. De tegenstander komt nu meer op onze helft. In de 18de minuut verovert Lucas de bal op links en met een ver schot wordt David de diepte in gestuurd. Op snelheid blijft hij de verdediger voor en rond beheerst af. 2-0

We krijgen nog steeds genoeg kansen maar het schort aan de afronding. In de 23ste minuut volgt er eindelijk een mooie combinatie die bij Jort terecht komt. Vanaf rand strafschopgebied geeft hij een scherpe pass naar binnen voor de goal. Oscar komt inglijden en duwt de bal met zijn teen in de hoek. 3-0

De wedstrijd kabbelt verder en in de laatste minuut van de eerst helft maakt Oscar hem nog een keer na een voorzet van Menno. 4-0 en rust

De tweede helft begint gelijk lekker. Binnen een minuut ligt ie er al in. Na een afgeslagen aanval wordt de bal op Menno gespeelt. Menno stuurt Coen met bal richting de goal. Met een correcte schouderduw wordt de verdediger van zich af geschut en de weg is vrij naar de goal. Hard en hoog over de keeper wordt de vijfde goal aangetekend. De wind kwam van de rechterkant van het veld dus dacht ons team: laten we alle ballen naar links spelen. De rechterkant deed ff niet mee. In de 39ste minuut kreeg Mitchell halverwege de helft van Soest de bal in zijn voeten. Bij gebrek aan afspeelmogelijkheden ging meneer Snijders maar zelf op pad. Met een prachtige solo werd de complete verdediging van Soest zoek gespeeld. Met een goed schot in de hoek werd het 6-0. De wedstrijd is allang gespeeld en het wordt tijd om de score op te voeren. In de 45ste minuut gebeurt er iets heel knulligs. Het was Comedy Capers. Na een doelschop komt de bal verkeerd op de voet van onze verdediger waardoor de bal precies bij de aanvaller van Soest in zijn voeten valt. Deze twijfelt niet en schiet de bal hoog over de keeper in de goal. Jammer was onnodig. 3 minuten later wordt Levi gelanceerd door Casper. Alleen voor de keeper maakt hij geen fout en drukt beheerst af. 7-1 Weer 3 minuten later een nieuwe aflevering van Comedy Capers. Nu uit een corner komt de bal via via tegen de rug van Casper en dat is het volgende tegendoelpunt. Moeten we niet te veel doen, jongens.

Gelukkig wordt er ook nog gevoetbald en in de 53ste minuut komt de mooiste goal van de dag. De aanvalsopzet begon op eigenhelft via het middenveld en met een mooie kaats ging Menno op rechts door richting de achterlijn. Een super strakke pass op de inlopende Oscar werd netjes ingetikt. Tikkie takka. Er volgen nog een paar kansen maar die gingen er niet in.

Prima resultaat Mannen. We blijven de trotse koploper.

Volgende week wat scherper graag tegen IJsselmeervogels uit.

JvH