Hooglanderveen verslagen op eigen veld.

Hooglanderveen JO12-4

David Wong (schot)

Onder 12 zaterdag, JO12-1, 2e klasse 20

18 februari 2017 10:45

Zaterdag 18 februari om 10:45 uur staan we klaar voor de aftrap. Erik is ziek vandaag, dus we spelen met 3 wissels. Het is een beetje te afwachtend wat ik in ons spel zie. De duels om de bal worden veel door H'veen gewonnen. In de derde minuut wordt de snelle spits gelanceerd. Onze verdediger werd op het verkeerde been gezet en er was een vrije doortocht richting Joey. Het schot was onhoudbaar voor hem. Het duurde even voor we wakker geschut waren want deze spirts kwam nog 2 keer door. Gelukkig stond Joey goed zijn mannetje en het bleef 1-0.
Na 11 minuten verovert Coen de bal op het middenveld in een rechtstreeks duel met zijn tegenstander. Een mooie scherpe pass op Menno volgde die heel goed de diepe zocht. Precies in het strafschopgebied bij de halve circel ontving hij de bal en ronde keurig af. 1-1.
Hierna was het klaar met het veen. Zij werden wat onzekerder en gingen achteruit lopen. Er waren nog een paar hachelijke momenten voor onze goal. Maar samen, middenveld en verdediging, loste dit steeds goed op. Rust.
De tweede helft begonnen we voortvarend. Het nieuwe middenveld was de baas en veroverde nu meer ballen. Hooglanderveen ging nog meer naar achteren en de ruimtes werden steeds kleiner. Het is jammer dat we toch weer minder goed onze positie houden als de tegenstander dat ook doet. Er ontstonden veel gaten op het veld. Het spel van ons werd iets slordiger. Na het uitvallen van Oscar (blessure)en de laatste wissels ging het wat beter. De tegenstander was moe gestreden en wij gingen nu beter combineren. Het resulteerde in eindelijk de bevrijden de goal. Een goede pass uit het middenveld kwam mooi op rechts bij de sprintende Menno. Hij gaf onmiddelijk de pass op David (rand 16 voor de goal) die goed achter de bal bleef. Hoog over de keeper schoot David de bal in het dak van het doel. 2-1. Yes
In het verdere verloop waren er nog een paar kansen maar helaas wilde de bal er niet meer in. Het was een spannende wedstrijd omdat het heel lang 1-1 bleef. Maar omdat ons team door bleef gaan is het ons weer gelukt om te winnen. Al onze wedstrijden hebben we in deze competie gewonnen. We liggen op koers voor een heel mooi resultaat aan het einde van het seizoen. Zet hem op boys. Over 2 weken thuis de topper tegen mede koploper TOV JO12-1. 9:00uur, veld 1.
KOM ONS ALLEMAAL AANMOEDIGEN!!!
JvH