MO15-1 door in de beker na zesklapper tegen VOP

Lineke Janssens (intikker)

Meisjes onder 15, MO15-1, Groep 1 2

8 februari 2017 19:00

Trainer Tavit en coach Harald drukte het voor de wedstrijd nog even extra op het hart: "Er moet vandaag gewonnen worden."

En zo gingen we de wedstrijd in. Dat was te zien, zeker de eerste 15 minuten. Femke starte weer in de spits en verder waren er weinig wijzigingen ten opzichte van vorige week zaterdag. Gelukkig was Yvette er weer bij. De eerste grote actie begon bij die Britt een meisje passeerde en een mooie voorzet gaf op Mandy. De keeper stond bij de 1e paal en was kansloos op de goede inzet van Mandy. 0-1. Ook de 0-2 kwam in het eerste kwartier. Femke neemt de bal aan en schiet hem de korte hoek in en zo scoort onze gelegenheidsspits weer een doelpunt. De zuivere hattrick van Britt was een pareltje. Alle drie de goals gingen via het 'Britt Recept:' Een meisje passeren op snelheid, naar binnen trekken en de verre hoek in schieten. Prachtige goals, alle drie. Daarmee staat Britt nu op nummer 1 op ons onderlinge topscoorderlijstje.

Met een 0-5 gingen we de rust in. Tavit en Harald waren zeer tevreden.

In de tweede helft leek alle pech aan onze kant. Hier komt het lijstje:
- 4x de lat
- 2x de paal
- 10 x in de handen van de keeper
- 2x schot naast het goal

In de 55ste minuut krijgen we een terecht penalty en keeper Floor mag hem nemen, maar mist de penalty en moet we terug sprinten. Een paar minuten laten is het raak aan de andere kant. Een penalty voor VOP zorgt voor de 1-5. Uiteindelijk lukt het toch nog om een keer het doel te treffen en is het Lieneke die na een slecht verwerkte bal van VOP de bal een trap in de goede richting geeft. Vijf minuten later is het afgelopen en gaat VVH door naar de 1/8ste finale.

We kunnen de volgende teams treffen:
Buitenveldert (laatste onderlinge resultaat: 5-1 v), Allicane '22, De Marken, Purmerend (laatse onderlinge resultaat: 1-2 w) of ADO'20 (laatste onderlinge resultaat: 1-0 w).

In ieder geval hopen op een thuiswedstrijd. Zaterdag spelen we tegen AFC Quick (laatste onderlinge resultaat: 3-1 w) op Sportpark Dorrestein 13:45.