MO15-1 verspilt de zege tegen SDO MO15-1

Lineke Janssens,
Sara Roele,

1 oktober, 11:50
De MO15-1 speelt vandaag hun 3e competitie wedstrijd in de Hoofdklasse A. Deze week speelde ze tegen SDO uit Bussem. De MO15-1 kampt op het moment met zeer veel blessures; Fleur Terschegget, Lineke Janssens en Sara Roele stonden er daardoor naast deze wedstrijd. Femke Schinkel en Sabine Schreppers speelden deze wedstrijd half geblesseerd. Daardoor kwam Chenise Kramer (die een sterke wedstrijd speelde) vanuit MO15-2 met de MO15-1 meedoen. Bedankt Chenise!

MO15-1 begon zeer ondermaats. Waar normaal ballen strak ingespeeld worden, waren het nu slappe, slordige passen. Alles ging door de lucht en er werden geen kansen gecreërd. Typerend voor het normale spel van Hoogland is het vroeg en hoog druk zetten. Maar ook dit werd niet goed uitgevoerd. Hierdoor speelde het spelletje zich het meestal af op het middenveld. Later kwam SDO er makkelijker doorheen en kwamen er kansen. Door goed werk van Fleur Visser en Estrella Smeenk werd de linkerkant goed dicht gezet. Tot een corner van SDO. De corner valt net over een verdediger heen en bereikt de spits van SDO. Zij staat op de 5 meterlijn en kan vrij inschieten. Maar dat doet ze niet. Ze schiet de bal rechts in de hoek, waardoor Floor Oussoren, die nog op haar lijn staat, de bal naar buiten kan tikken. Hierna komen er allemaal kleine kansjes. Totdat een speelster van Hoogland wordt neer gehaald net buiten de 16 meterlijn. Ideaal voor een rechtspoot. Kim de Gans eist de bal op en schiet hem over de keeper heen. 1-0. Deze voorsprong houdt Hoogland, ondanks het slechte spel, lang vast. 10 minuten voor tijd komt SDO eruit. Ze zijn meer druk gaan zetten en ruiken nog een doelpunt. Ze komen er steeds vaker door, maar Hoogland blijkt niet scherp genoeg. De spits van SDO komt er weer doorheen en heeft alleen Fleur Visser nog achter haar. Maar die is niet snel genoeg. Floor Oussoren verkleint haar goal en houdt de bal in eerste instantie tegen, maar de bal rolt naar de zijkant waar nog een vleugelspits van SDO staat. Zij geeft voor en de bal komt bij de spits. Zij kan weer vrij inschieten en dit keer profiteert ze daarvan. 1-1. 5 minuten daarna is de wedstrijd afgelopen. Hoogland MO15-1 verspilt de zege thuis tegen SDO.
Helaas.

Volgende week mag de MO15-1 er tegen aan de koploper: Kolping Boys MO15-1.