De kraker

Nils Teepe (schot)

Onder 10 zaterdag, JO10-2, 2e klasse 39

24 september 2016 8:30

Vandaag moet het dan gebeuren: een gat slaan met de nummers 2. De jongens weten wat hun taak is voor vandaag: kort erop en geen kans geven om te schieten. En natuurlijk zelf kansen creëren en goals maken. Vol enthousiasme beginnen ze aan de wedstrijd.

Dat de wedstrijd lastig wordt, wisten we. Quick zet meteen druk op de helft van VV Hoogland en onze jongens moeten alle zeilen bijzetten. Helaas weet Quick al in de 3e minuut de bal in de hoek achter Lucas te werken: 0-1. Quick blijft aanvallen, maar zien hun ingooi 2 keer over de achterlijn verdwijnen. Langzaam krijgen onze jongens meer grip op het spel, maar tot scoren leidt het nog niet. Een uittrap van Lucas bereikt Alwin, maar Quick staat knap te verdedigen. Berend onderschept de bal weer, passt naar Alwin, maar de bal gaat te hard en rolt over de achterlijn. Chris verovert daarna de bal, omspeelt eenvoudig enkele verdedigers, maar de keeper weet hem uiteindelijk te stoppen.

Het spel beweegt zich weer naar de helft van Hoogland, wat tot een paar corners leidt. Dankzij prima verdedigen en keepen komt er geen tweede goal voor Quick. Het blijft een spannende, gelijkwaardige strijd, maar langzaam weten onze jongens het spel te kantelen. Ze laten mooi samenspel zien en creëren steeds meer kansen. Een corner genomen door Siebe wordt net overgeschoten.

In de 20e minuut valt dan eindelijk de gelijkmaker. Alwin en Chris doen een een-tweetje, waarna Chris de 1-1 scoort. De jongens blijven druk zetten op de helft van Quick. Na een mooie aanval komt de bal voor de voeten van Nils die hem op slag van rust in de hoek schiet: 2-1!

Direct na rust gaan onze jongens weer in de aanval en laten ze zien dat ze een echt team zijn. Ze weten elkaar blindelings te vinden. Er wordt gevochten voor de overwinning. Sanders schot treft helaas de paal.

Quick wordt nog gevaarlijk en weet er enkele corners uit te slepen. Alwin staat zijn mannetje in de goal en weet een gelijkmaker te voorkomen door de bal uit het doel te werken en over de achterlijn te tikken. Een nieuwe corner wordt door Nick over de achterlijn getikt. Sander staat vervolgens op de goede plek, weet uit te breken en sprint naar de helft van Quick. Hij stuit echter op een verdediger, die er een corner van maakt. Lucas neemt de corner, maar de bal belandt helaas in het zijnet.

Hoogland heeft de overhand en blijft aanvallen. Nils krijgt de bal voor zijn voeten, kapt een verdediger uit en weet met een hard schot de 3-1 te maken.

5 minuten later weet Chris de marge te vergroten na een corner: 4-1! Quick geeft echter nog niet op en weet er nog enkele corners uit te slepen. Even is er paniek achterin, maar dankzij Milo en Alwin komt er geen tegentreffer.

De laatste 5 minuten spelen zich af op de helft van Quick. Kansen genoeg, maar de bal wil er maar niet in. Een schot van Berend na een pass van Nils gaat naast en Sanders schot ketst af op de paal. Het blijft bij 4-1. Een knappe overwinning die wordt gevierd alsof het kampioenschap al behaald is.

Nog 3 wedstrijden te gaan tegen op papier mindere tegenstanders, maar de jongens beseffen dat ze voor elke wedstrijd moeten knokken. Op naar volgende week, uit in Baarn tegen TOV JO10-3.