Weer een stap dichterbij het kampioenschap!

Woudenberg JO15-1

Onder 15 zaterdag, JO15-1, 1e klasse 04

11 maart 2017 12:00

Agharbi, A.A.

Na de gedegen overwinning van afgelopen dinsdag op Roda, heeft Hoogland de achterstand op de nummer twee vergroot met 14 punten. Een goede uitgangspositie om op het mooie sportcomplex van Woudenberg deze voorsprong op echt gras uit te bouwen. In de eerste helft gaf de defensieve strategie van Woudenberg Hoogland veel ruimte. Hierdoor ontstonden via de flanken veel mogelijkheden om aan te vallen. Een overtreding van Woudenberg leidde halverwege de eerste helft tot een vrije trap op de helft van Woudenberg. Jordy nam deze vrije trap en gaf de bal diep voor, de kopbal van Hoogland werd rommelig uitverdedigd.  De bal kwam voor de voet van Delano die de bal hard en hoog inschoot, 0-1. Vijf minuten later maakte Woudenberg een overtreding waardoor Jordy vanaf dezelfde positie weer een vrije trap kon nemen. Deze keer schoot hij in een druk bezet strafschopgebied via een vreemde stuiter de bal direct het doel in, 0-2. In de 35ste minuut werd een aanval opgebouwd vanaf de linker kant.  Sjoerd gaf vanaf het middenveld een diepe voorzet, de bal was harder dan verwacht en ging over de keeper het doel in. Ruststand 0-3.

Na de rust veranderde Woudenberg de strategie om meer naar voren te spelen. De druk op de bal werd voor Hoogland groter, ook de slordigheid in de opbouw van Hoogland in het spel nam toe en zorgde dat de kans op het vergroten van de voorsprong afnam. Halverwege de tweede helft werd een aanval van Woudenberg  (randje buitenspel) verzilverd met een doelpunt. De bal werd nog wel door Cedric weg gewerkt maar kwam in de voeten van de rechtsbuiten van Woudenberg, die vervolgens scoorde. De wedstrijd werd uitgespeeld en aantrekkelijk kon het niet worden. Twee attractieve wedstrijden in een week is wellicht te veel van het goede, wel weer drie punten binnen.

Bijgevoegd nog enkele foto’s.

Eddy van Tellingen