Moeizame zege voor Hoogland

Laren 99 JO15-1

12 november 2016 13:00

Vorm, R.J.

Na de ruime overwinningen van de afgelopen weken en een riante koppositie, speelde onze JO15-1 zaterdag een zware uitwedstrijd.
Op de frisse voormiddag in ’t Gooi zat de ploeg van Laren er vanaf begin af aan bovenop. Hoogland kwam niet in haar spel, ondanks dat, kwam het team na een minuut of 10 bijna op voorsprong met een bal op de paal. Laren bleef agressief spelen en na 20 minuten maakten zij met een mooie goal de 1-0. Hoogland had het moeilijk met Laren, maar vooral ook met zichzelf.
De passes waren niet zuiver, de handelingssnelheid te traag en het houden van de eigen posities bleek lastig. Toch was er moment in deze lastige fase van de wedstrijd dat via een aanval vanaf de linkerkant een doelpunt door Enzio werk gescoord, ruststand 1-1.
Na 15 minuten mentale massage van Mike en Kevin, om er meer van te maken startte de tweede helft. In de pauze werd ook door de ouders gespeculeerd waarom het niet liep, is het pure onderschatting van de bijna hekkensluiter of zat het Trump virus hierachter. Hoogland ging in de tweede helft wel iets beter van start met enkele aanvallen en kwam dichterbij het doel van Laren. Laren gaf alles en dit leidde na 10 minuten door een communicatie foutje in de achterhoede tot een doelpunt voor Laren.  2-1 achter en nog een klein half uur te spelen. Zou dit de eerste nederlaag van het seizoen worden of komt er nog een omslag?
Via een aanval over rechts, kwam de bal met een afstandsschot van Maury net over de keeper heen, in het doel van Laren, we stonden weer gelijk. Vervolgens een mooie aanval via de linkerkant, met een hoge voorzet en inlopen van Maury leidde tot een voorsprong. De jongens van Laren begonnen zichtbaar moe te worden, waardoor Hoogland meer ruimte kreeg.
Diverse aanvallen en een vrije trap leidde tot ballen op de paal en de lat, maar niet tot de 2-4. In de laatste minuut kwam nog een doorbraak van Kiyano, die de bal met een meesterlijke actie in het doel schiet. Eindstand 2-4.
Een leerzame wedstrijd (hoop ik) voor onze jongens als gevolg van onderschatting van een tegenstander die graag van de nummer 1 wilde winnen!
Over twee weken staat de kraker tegen CDW (staat tweede) op het programma.
Bijgevoegd nog enkele foto’s!
Eddy van Tellingen