Champions League waardig

... (solo)

E-pupillen, E4, Groep 3 10

6 april 2016 18:45

Op woensdagavond 6 april gaan we in de stromende regen naar Baarn om een potje te voetballen tegen TOV E2. Een bekerwedstrijd in de 2de ronde. Gelukkig klaart het op en bij aanvang van de wedstrijd is het nagenoeg droog. We beginnen in onze vertrouwde 1-3-1-2 opstelling. We beginnen echt heel goed. We zetten goed druk op de bal. De tegenstander krijgt geen gelegenheid op rustig te voetballen. Ze zijn technisch heel erg goed die jongens van TOV  maar wij hebben vechtlust. We krijgen zelfs de beste kansen in de eerste helft. Zonder een treffer gaat de eerste helft over in de rust. Ik vind dat we het geweldig doen tegen het eerstejaars selectieteam van TOV. De tweede helft gaan we net zo te werk als in de eerst helft. Ook nu zijn de beste kansen weer voor ons. Dan gebeurt het eindelijk voor ons. Na een afgeslagen aanval van TOV bereikt de bal na een verre uittrap van Joey Coen. Met een mooie beweging wordt de tegenstander omspeeld en volgt een scherpe pass naar rechts op Menno. Menno geeft de bal goed voor de goal op David die de bal onverbiddelijk in de touwen jaagt.0-1!!! We komen op voorsprong. We gaan de strijd weer aan. Het spel gaat op en neer. Er wordt heel goed verdedigd. Na al dat gejaag op het middenveld was Coen wat moe en ruilde hij van plek met Mitchell die daardoor op het middenveld komt te spelen. In dezelfde minuut komt de bal na een verre uit trap van Joey op het middenveld bij Mitchell. Hij gaat dan maar richting de goal. 1..2.. 3 man voorbij. Met een hard schot verschalkt Mitchell de keeper. Wat een mooie goal!!!! 0-2. We gaan erin geloven. Al dat kort dekken en afjagen van de tegenstander heeft wel energie gevreten. We houden het nog een poosje vol, maar dan is er de tegentreffer van TOV. Een verwoestend schot in het dak van het doel. 1-2. Het is nu niet meer te belopen voor onze jongens en heel snel is daar na een mooie combinatie de 2-2. TOV krijgt vleugels. 2 minuten later is het weer raak. 3-2. We gaan nu beginnen aan ons slot offensief. Het gaat wel goed maar de afronding lukt net niet. In de laatste minuut komt de spits alleen op de keeper en maakt geen fout. 4-2. Dit is tevens het eindsignaal. We kunnen met opgeheven hoofd terug naar Hoogland. Het was een formidabele wedstrijd. Als we dit niveau vast houden worden we met gemak kampioen. Joey, Jeroen, Mitchell, Lucas, Thijs, Coen, Erik, Menno en David, JULLIE HEBBEN FANTASTISCH GEVOETBALD.