Algemene info

Beste leden,

De vrijwilligersregeling is ingegaan op 1 september 2020 na instemming in de ALV. De club wil de binding van leden en ouders vergroten en het tekort aan vrijwilligers verkleinen. De vrijwilligerscommissie heeft de regeling uitgewerkt en geeft uitleg.

Inhoud regeling
Elk betalend lid (bondslid) is verplicht vrijwilligerswerk te doen bij vv Hoogland. Dit kan in een vaste functie of een door een losse taak te vervullen. Het is de bedoeling dat je per gezin (postcode en huisnummer) 10 punten scoort. Als je geen vrijwilligerstaak wilt doen, kun je dit afkopen voor € 80,- per seizoen. Haal je de 10 punten in het seizoen niet? Dan ben je alsnog verplicht om € 80,- te betalen.

Punten en vrijwilligerstaken
Het overzicht van de puntenverdeling per vrijwilligerstaak vind je op de website. Zaken die rond een voetbalteam spelen, zoals rijden naar wedstrijden en incidenteel vlaggen, zijn bewust géén vrijwilligerstaak.

Vervul je een functie en kom je deze niet tegen op de lijst, meld het dan even. Heb je een idee voor een functie, laat het ons weten! We zijn te bereiken via [email protected].

Aanbod en registratie vrijwilligerstaken
Voor de uitvoering van de vrijwilligersregeling maken we gebruik van Sportlink en de Voetbal.nl app. De app helpt de commissies, de vrijwilligerscommissie en jou om de inschrijving op (losse) taken, de eventuele afkoop van € 80 en het bijhouden van de behaalde punten administratief te verwerken.

Naast de losse taken zijn er ook vaste vrijwilligersfuncties. De meeste vaste functies scoren meteen 10 punten; deze punten verwerkt de vrijwilligerscommissie, uiterlijk in december van het betreffende seizoen. Heb je interesse voor een vaste vrijwilligersfunctie, kijk dan op de website van vv Hoogland naar de vacatures.

Voetbal.nl app
In de Voetbal.nl app kun je onder ‘persoonlijk’ zien welke vrijwilligersfuncties er voor losse inschrijving beschikbaar zijn. Hier kun je je belangstelling tonen en is zichtbaar wanneer je ingeschreven bent voor welke taak en wanneer. De communicatie tussen commissie en vrijwilliger gaat voor een belangrijk deel via de Voetbal.nl app. Het is ook mogelijk kenbaar te maken als je jouw taak wilt ruilen.

Voetbal.nl app nog niet geïnstalleerd? Doe dit zo snel mogelijk. Je kunt inloggen met het emailadres dat bij de club bekend is. Lukt het niet, mail dan naar [email protected]. We zorgen ervoor dat het zo snel mogelijk goed komt en Sportlink aangepast wordt met jouw juiste e-mail bij de club.

Afkoop en reacties
Als je je vrijwilligerstaak wilt afkopen, kan dit via deze link. Heb je als gezin onvoldoende punten, dan incasseert de club in de maand juni € 80,- via automatische incasso.

Lees eerst de regeling en informatie goed door om exact te weten hoe een en ander in zijn werk gaat. Mail je vragen over de regeling of problemen met de voetbal.nl app naar: [email protected].

Juiste adresgegevens
Voor een juiste afhandeling van de puntenregeling is het belangrijk dat we de juiste adresgegevens hebben. De regeling wordt namelijk gecontroleerd op postcode en huisnummer. Mocht je twijfelen of de juiste adresgegevens bij de club bekend zijn? Stuur dan de juiste adresgegevens naar [email protected].

Mocht je als ouder/verzorger vrijwilligerswerk verrichten, maar niet op hetzelfde adres wonen als het spelend lid, geef dit dan door aan [email protected]

We willen er een succes van maken, we verwachten jullie als geregistreerde bondsleden ook😊.

Vriendelijke groet,
Vrijwilligerscommissie vv Hoogland