Team-informatie

Niet altijd in de schijnwerpers maar op de achtergrond alweer 13 jaar actief, het 45+ team van vv Hoogland. Destijds gestart met een aantal enthousiaste vaders die de kriebels kregen als ze op zaterdag langs de lijn stonden te kijken bij hun zoon of dochter. Inmiddels met een heuse selectie van rond de 15 man wordt jaarlijks in het voor- en het najaar op vrijdagavond competitie gespeeld. In een poule van 4 tot 5 teams fungeert iedere club een keer als gastheer en speel je op die avond een toernooitje met wedstrijden van ca 20 minuten. De spelregels zijn eenvoudig: Er wordt gespeeld op een half veld met 6 spelers, een keeper op een klein doel, geen buitenspel, continu door wisselen mag en niet al te veel fysiek contact dus b.v. geen slidings. En na afloop de kantine in met een biertje en bitterballen en net als vroeger sterke verhalen vertellen en aanhoren, het verlies goedpraten, de winst uitvergroten, mijmeren over die weergaloze actie die alleen jij gezien hebt en eindeloos terughalen van dat ene winnende doelpunt. Alleen al daarvoor is het de moeite waard de kicks weer aan te trekken!

Naast de competitie proberen we ieder jaar wel een paar toernooitjes te spelen zoals het ‘Stramme Kuiten’ toernooi in Soest of het AVK voor 45+ teams uit Amersfoort.

Ben je geïnteresseerd en wil je eens komen proeven van de sfeer of direct een keer meedoen dan ben je van harte welkom.
Je kan via de mail contact opnemen met een van de coördinators 45+ voetbal: Peter Paffen (email: [email protected]) of Maarten Huikeshoven (email: [email protected]).

Wil je eerst nog meer informatie over het 7x7 45+ voetbal kijk dan op de website van de KNVB: https://www.knvb.nl/ontdek-voetbal/seniorenvoetbal/7-tegen-7/mannenvoetbal.

Topfitte 45-plussers kunnen bovendien op vrijdagavond nog een balletje trappen bij het Hooglandse 35+ voetbal. Hier kan je geheel vrijblijvend en ongedwongen 1x per 2 weken onderling een paar potjes voetbal spelen. Data staan op de website www.vvhoogland.nl .

452022.jpg