VV Hoogland JO17-1: koploper slaat na rust toe

Hoofdklasse D

10 oktober 2020 12:45

Afgeschermd

Vanmiddag stond wedstrijd nummer 3 op het programma: de uitwedstrijd tegen koploper FC De Bilt. Beide teams waren nog ongeslagen, met dien verstande dat FC De Bilt uit de eerste 3 wedstrijden 9 punten hadden gehaald en de Hooglanders uit de eerste 2 wedstrijden 2 punten.
Met enige creativiteit in de opstelling en een aangepaste tactiek startten de Hooglanders vol goede moed aan de wedstrijd.
FC De Bilt is een prima team, maar in de kleine ruimtes bleken ze toch moeite te hebben de Hooglandse defensie te kraken.
Hoogland speelde gedisciplineerd, maar was in de omschakeling naar balbezit helaas net wat te slordig om de koploper echt pijn te doen.
De wedstrijd was volledig in evenwicht de eerste helft, zeker nadat de Hooglanders een kleine omzetting deden.
Na een klein half uur kwamen we goed door over de rechterkant, wat resulteerde in een hoekschop. Gezien de lengteverschillen was de bal "hoog voor de pot" wel de slechtste oplossing, aldus de trainer van tevoren.
Prompt gooit Sheveyo de bal hoog voor, waarna de állerkleinste de bal knap inkopt.
0-1 voor Hoogland, doelpuntenmaker Abdulkader! Opsteker voor het team, de koploper kon daar slechts 1 kans tegenover zetten. Een prima voorzet van de gevaarlijke rechterspits, dito kopbal en een knappe redding van doelman (en aanvoerder vandaag) Vigo.
Kort voor rust kwam FC De Bilt toch op gelijke hoogte. Klein rouwmomentje, te laat omschakelen en een knappe goal van de Biltse spits.
Bij FC De Bilt mag in de rust de thuisploeg lekker naar binnen, de gasten worden achtergelaten op het veld. Niet heel gastvrij, maar met een positieve eerste helft en geen regen namen we genoegen.
Nogmaals de nadruk gelegd op het belang van samenwerken, afspraken nakomen en gedisciplineerd spelen. De thuisploeg (lekker warm binnen, tactiekbordje, kopje thee) had ook wat tips meegekregen en kwamen getergd het veld op.

Joppe moest afhaken net na rust en werd vervangen door Sem. Bijna meteen maakte De Bilt gebruik van de ruimte die het kreeg: 2-1. Even later werd de moe gestreden Sven (met een kleine 140 minuten in de benen) vervangen door Amir.
Te snel viel de 3-1. Een ongelukkige actie in de achterhoede werd beheerst afgemaakt door de Biltenarezen. De Hooglanders gaven niet op en bleven loeren op de kansen vanuit de omschakeling. Een paar gevaarlijke momenten, maar echt opgelegde kansen leverde dat niet op. Een kwartier voor tijd werd het 4-1 en daarmee was het pleit definitief geslecht.
De koek was op bij Hoogland, de koploper sloot nog af met een mooie laatste goal.
Eindstand: 5-1. Terechte nederlaag tegen een goede ploeg.
Ondanks de maximale inzet van alle spelers vandaag blijkt dat het missen van 8 spelers toch wat teveel van het goede is.
Komende week komen er hopelijk weer wat spelers terug in de selectie, we gaan verder met het #opleiden, #ontwikkelen en #spelenals1team en bereiden ons voor op de inhaalwedstrijd tegen Wasmeer van komende zaterdag.