Strijdend ten onder

Groep 3 20

12 september 2020 14:30

opmerkingen

Vandaag maar 11 man dus vol aan de bak.

Vandaag alweer de laatste bekerwedstrijd dit seizoen, we bekeren niet verder dus kunnen we ons geheel richten op de competitie.

We hadden maar 11 man vandaag maar gelukkig net voor het begin van de wedstrijd wilde Ruud graag met ons mee doen. Om 14:30 floot de scheidsrechter af en Hoogland ging gelijk goed van start er werd lekker gevoetbald en achterin hielden we het goed dicht. Na 5 minuten wist Michon de bal goed aan te nemen en daarna panklaar voor Jort neer te leggen deze twijfelde geen moment en scoorde beheerst de 0-1. Hierna was het DOSC die wat dreigender werd maar Hoogland hield goed stand. Maar na 16 minuten wisten ze toch te scoren, na een inworp had Hoogland even geen overzicht en kwam de bal in het midden van het strafschop gebied terecht waar iemand van DOSC hem makkelijk in kon tikken, Stijn kon er niet bij. Na de 1-1 pakte Hoogland het goede spel weer op en na 19 minuten was het weer raak na een mooie actie van Ide gaf hij de bal hard voor en Michon tikte deze knap in 1-2. Na de 1-2 bleef Hoogland doordrukken en gaf weinig weg, de spitsen van DOSC werden steeds knap buitenspel gezet door Raoul en Teun. Na 23 minuten dacht Kai ach laat ik maar eens schieten en met een droge knal maakte hij mooi de 1-3. Na de 1-3 had Jort nog een kans om de 1-4 binnen te schieten maar de keeper van DOSC wist deze bal te keren. Na 27 minuten wist DOSC mede door slecht verdedigen van Hoogland te scoren 2-3. Na 30 minuten had Ruud er zin in en Leon werd gewisseld en kon even bij komen van zijn harde werk aan de rechter kant. In de 33ste minuut kwam Hoogland bijna op 2-4 de bal uit een knappe hoekschop werd door Raoul geraakt maar er stonden te veel DOSC gasten voor het schot in de rebound schoten we over. In de 38ste minuut kwam DOSC gevaarlijk op het goal af en schoot hard in de korte hoek Stijn redde knap en Kai verdedigde goed uit. 2-3 was dan ook de ruststand.

2de helft.

Na 4 minuten gaf Jesse aan dat hij gewisseld wilde worden hij was door al het harde werken even niet lekker geworden. Ruud schoof naar achter en Leon op het middenveld. In de 8ste minuut schoot DOSC de bal gericht in maar Stijn kon hem met moeite pakken. DOSC werd gevaarlijker en Stijn moest meer aan de bak maar we hielden het nog goed vol achterin ook Wessel liep zijn longen uit zijn lijf. In de 21ste minuut kregen we een hoekschop deze werd weer strak genomen en uit de rebound wist Jort hem via onderkant lat in te schieten. 2-4. Hoogland werd moe en DOSC profiteerde hiervan en wist bijna te scoren in de 24ste minuut maar door een goede sliding van Ruud gebeurde dit gelukkig niet. Ruud moest er wel vanaf want het schoot in zijn kuit. Ruud super bedankt voor je inzet. Bruno kwam er weer in en Hoogland was redelijk uit geblust. DOSC zette aan en wist mede door slap verdedigen de 3-4 te scoren. Hoogland zette alles op alles om de winst naar binnen te harken maar na 30 minuten was het DOSC die de 4-4 maakte, vanaf de achterlij was het een schot cq voorzet die heel gelukkig binnen viel 4-4. Hoogland was op maar met veel strijd wilde we ieder geval een gelijkspel mee naar Hoogland nemen, maar in de 31ste minuut wist Stijn de bal nog weg te tikken uit een hoekschop maar de rebound werd makkelijk ingetikt 5-4 . Hoogland was niet scherp meer. Hoogland probeerde nog wel maar kwam niet verder dan een schot over uit een hoekschop. DOSC rook bloed dus zette  nog eens aan, ze speelde veel fysieker en trapte er op los de scheids reageerde hier goed op maar Hoogland werd slapper en wist de bal nog 1 keer naar voren te knallen de keeper maakte buiten de 16 hands en moest er uit. Vrije trap voor ons, Raoul achter de bal zou het dan toch nog kunnen maar helaas Raoul schoot hoog over weg kans. In de allerlaatste minuut wist DOSC nog te profiteren van een snelle counter en maakte ook nog de 6-4 wat ook de einstand was. Hoogland wat hebben jullie hard gewerkt en goed gespeeld. Als we zo iedere week spelen worden we zeker kampioen. Top gedaan. Op naar de competitie.