VV Hoogland JO17-1: de kop is eraf!

DOVO JO17-1

Groep 1 09

29 augustus 2020 13:15

M. (Mo) El Khattabi

De selectie van VV Hoogland JO17-1 is inmiddels bijna 3 weken bezig met de voorbereiding op het seizoen 2020-2021. Na een maandje trainen in juni moest de nieuwe JO17-1 trainer Mike Peeters samen met de JO17-2 trainers Roman Talman en Rutger Zandbelt uit een grote groep spelers de definitieve selecties gaan samenstellen.
De voorlopige selectie bestond uit spelers van de oude JO15-1, JO15-2 en JO16-1. Daarnaast heeft zich ook een aantal ambitieuze spelers van andere clubs zich aangemeld.
Na een oefenwedstrijd tegen ASC Nieuwland begin juli zijn de definitieve selecties bekend gemaakt en na een paar weken vakantie zijn beide selecties op donderdag 13 augustus gestart met de eerste training.

De JO17-1 startte met 12 spelers, de overige selectiespelers sloten afgelopen week aan. Daarmee kan het smeden van het team vanaf nu pas écht gaan starten. Na een 4-tal trainingen stond zaterdag 22 augustus eerste oefenwedstrijd op het programma, tegen SO Soest JO17-1.
De selectie bestond uit 12 JO17-1 talenten, aangevuld met 4 gastspelers vanuit de JO17-2.
Soest bleek het betere team, Hoogland speelde onwennig en liet zich te vaak de kaas van het brood eten. Na een snelle 0-2 achterstand werd het uiteindelijk 0-3. Bij vlagen werd er aardig gespeeld, het merendeel van de wedstrijd was nogal slapjes. Werk aan de winkel dus!

Na een goede trainingsweek, met weer wat meer spelers op de training, stond de bekerwedstrijd tegen het gerenommeerde DOVO JO17-1 (6e Divisie) op het programma. De nadruk lag op het spelen als team en welke rol discipline houding en gedrag in én buiten het veld speelt. Als de basis goed is, kan ook de tactiek juist worden uitgevoerd!

De eerste helft was DOVO duidelijk de betere ploeg. De Hooglanders lieten zich te gemakkelijk aftroeven, persoonlijke fouten leidden tot een 0-3 achterstand na 24 minuten. Doelman Vigo had ook nog een paar kansen onschadelijk gemaakt. Aan de bal was het bij vlagen aardig, verdedigend misten we de overtuiging. Met twee gedwongen wissels al voor rust, zochten we de kleedkamer op.

De welbekende zere plekken waren door de spelers al snel benoemd, ook de verbeterpunten besproken. De Hooglanders speelden na rust een stuk scherper: er werd beter verdedigd, daardoor ook meer balbezit en meer gevaar voor de goal van de Veenendalers. De gasten waren wat minder scherp en begonnen zich onderling aan elkaar te storen.
Uiteindelijk kwam de thuisploeg nog terug tot 2-3. Een lompe overtreding op Sem leidde tot een strafschop, feilloos benut door Daimyo. Met nog 8 minuten op de klok sneden Sheveyo en Sem door de rode defensie en wist Sem koel af te ronden. In de laatste seconde hadden we de gelijkmaker nog kunnen maken, maar de bal werd voorlangs geschoten.

Al met al een erg nuttige wedstrijd, waarbij we de tweede helft lieten zien dat we een best aardig ploegje hebben. Dat is dan ook de basis om verder door te bouwen!
Komende dinsdag 1 september spelen we om 19.00 uur een oefenwedstrijd tegen AFC Quick 1890 JO17-1, donderdag trainen en komende zaterdag wacht de volgende tegenstander: VV Altius uit Hilversum.

Volg ons via de Instagram pagina, hier vindt u het laatste nieuws en beeldmateriaal van ons team.

Opstelling:
Vigo – Senne – Tom (Joppe) – Miquel – Max – Sem – Amir (Daan) – Nassir – Daimyo – Hicham (Mick) – Abu (Sheveyo)