VV Hoogland JO17-1: kansloos ten onder

Hicham Harchaoui (scrimmage)

Groep 1 09

5 september 2020 10:30

Na de midweekse 3-1 oefenoverwinning op AFC Quick en de felle donderdagtraining was de wedstrijd van vandaag bij Altius weer een goede graadmeter voor de mannen van de JO17-1. Komende weken zal Pepijn Kagenaar uit de O17-2 onze vaste keeper zijn, door de blessure van vaste doelman Vigo. Wasim sloot ook weer aan vanuit de JO17-2, als vervanger van de geblesseerde Tom.

De voorbereiding was al een veeg teken van wat er komen ging: Pepijn vergeet zijn sokken, Mick vergeet zijn voetbalschoenen en Hicham is te laat. Gezien de krappe selectie toch hem even opgepikt. Dat had consequenties voor de opstelling, waar Sem nu in de spits startte.
De start was des Hooglands: te slap. De tegenstander stak er meer energie in, en dat was op alle fronten te merken.
De verdediging stond niet goed bij een aanval van de gastheren en na 11 minuten stonden we op een 1-0 achterstand.
Altius was de gehele eerste helft de betere ploeg, Hoogland liet het allemaal maar gebeueren.

De tweede helft startten we met Mick in de spits en Amir erbij op het middenveld. Er kwam iets meer vuur in het spel, maar het was niet genoeg om Altius te verontrusten. Hier en daar een speldenprik, maar Altius was veel doelgerichter.
De 2-0 en de 3-0 volgden uit een goede tegenstoot, daarna was het vrij spel voor de oranjehemden. Dat Hichema de eer nog redde in de laatste minuut, was voor de statistieken.

Blijkt maar weer dat een goede voorbereiding, focus op de wedstrijd, op de taken en afspraken belangrijke voorwaarden zijn om überhaupt kans te maken op een resultaat in de wedstrijd. Goed dat het nu in de oefenperiode gebeurt (als het dan toch moet.....), maar de stappen die we voorwaarts hebben gezet, zijn nu weer deels teruggedraaid.

Komende dinsdag starten we weer een nieuwe week, met de blik gericht op de volgende wedstrijd.
Leren van de dingen die niet goed gaan, focus op de goede dingen.

Op zaterdag 19 september start de competitie, dan is het zaak om de boel op de rit te hebben.
Dat gaat ons lukken!