Hoogland D1 vertegenwoordigd door de D2 en O12!!! en Kampioenswedstrijd D2!!!!

Vriendenschaar D1

D-pupillen zaterdag, D1, Hoofdklasse C

7 mei 2016 11:00

Bode, T.R.

Zaterdag 07-05 speelde de D1 een internationaal toernooi om de Strassbourg Cup samen met de B1. Echter diende er nog een laatste wedstrijd voor de competitie tegen Vriendenschaar te worden afgewerkt. Onze vrienden uit Culemborg wilde al in een vroeg stadium niet meewerken aan een verplaatsing van deze wedstrijd. Dus gingen we met de D2 (acht man) O12 (vier man) en onze eigen Bryan die niet mee kon naar het toernooi, naar Culemborg. Lex en sam coachten deze wedstrijd!!! Wij van de D1 zijn onze D2 en O12 meer dan dankbaar dat ze dexe wedtsrijd wilden spelen, ook al ging het nergens meer om, Hoogland was veilig en Vriendenschaar gedegradeerd.
De mannen gaven goed partij en er werd met 5-3 verloren van deze hoofdklasser. Dat dit een goede voorbereiding was voor onze D2 bleek dinsdagavond 10 mei wel toen ze de alles beslissende wedstrijd tegen Nieuwland D2 speelden. Wie won was kampioen, bij een gelijkspel was Quick kampioen! Het werd een heerlijke pot voetbal, met een combinerend Hoogland tegen een fysiek sterker Nieuwland die veelal de lange bal hanteerde! Hoogland kwam 1-0 voor, Via een vrije trap werd het 1-1. De Quick jongens langs de lijn lieten zich horen , evenals de D1 van Hoogland die na het trainen de D2 kwamen aanmoedigen! Ook de in grote getale opgekomen Nieuwland supportres lieten zich horen! Ik denk dat er zeker 60 a 70 man langs de kant stonden, misschien zelfs meer. Weer een vrije trap voor Nieuwland, 2-1 voor, nog voor rust de 2-2.....ppffff

De tweede helf was duidelijk voor Hoogland, dat terecht op 2-3 kwam, de D1 wil het veld in, de moeders en vaders van de D2 worden met de minuut een uur ouder...wat een spanning pfff nog zes minuten, weer een vrije trap voor Nieuwland, het zal toch niet he...jawel 3-3. Quick viert een feestje achter het doel het gejuich van de Nieuwland supporters zwelt aan....maar overstoorbaar zet Hoogland de zoveelste mooi aanval op en het is één van de snelle aanvallers die er 3-4 van maakt. Alle Hooglandse aanwezigen gaan volledig uit hun dak maar weten dat nog vier minuten zuivere sppeeltijd moeten worden gevoetbald en dan nog zeker één a twee minuten blessuretijd....De uitstekend leidende scheidsrechter! B junior van Nieuwland gaf echter vlak voor tijd nog een vrije trap, gelukkig ging deze vierde vrije trap van net buiten de zestien er niet in en kon Hoogland D2 een fanatstisch mooi feestje vieren op het veld bij Nieuwland en in de kantine bij Hoogland!! Namens de club wil ik alle spelers, de leiding en ouders van harte feliciteren met dit mooie kampioenschap!!!
Leo Muis