En JSV maakt filmbeelden van de wedstrijd.........: https://youtu.be/EPa3gujBa2Q

JSV Nieuwegein D1

Rens Brinkman (intikker)
Assist: Joppe Knevel
Rinze Muis (vrije trap)

D-pupillen zaterdag, D1, Hoofdklasse C

9 april 2016 9:45

De uitwedstrijd tegen deze tegenstander werd met 3-1 verloren. De mannen waren dus gebrand op revanche en dat werd het en hoe! Nadat Hoogland in de eerste tien minuten zwaar onder druk stond tegen een wederon fysiek veel sterkere tegenstander begon uiteindelijk het voetbal weer de overhand te krijgen op het brute geweld. De D1 kwam steeds beter in zijn spel en na 22 minuten dacht Joppe laat ik ook eens een keer a la Tijmen over de rechtsback heen gaan. Hij kreeg de bal perfect mee van Julian en gaf een bekeken voorzet over de grond waar Rens weer als een duveltje opdook en simpel de 1-0  liet aantekenen!. Heerlijke goal en waarschijnlijk ook mooi vastgelegd door de aanwezig clubfotograaf! Leuk dat hij er was, met prachtige foto's als resultaat!!! Hoogland bleef sterker en de verdediging had door hoe je sterk kan zijn door slim de duels aan te gaan, ook dan kan je dus fysiek sterkere jongens uit de wedstrijd spelen! De 2-0 was een fraaie vrije trap van Rinze rechtdoor als een kanonskogel sloeg de bal boven de keeper in het net. Rust.

De tweede helft kenmerkte zich door vloeiend aanvalsspel van onze D1, in mijn vorige verslag had ik u al uitgenodigd om mooi een aanvallend voetbal te zien moet je echt ff vroeg naar het veld! ;-)
Het gevaar van JSV Nieuwegein zat hem in de snelle en technische spitsen die het liefst vanuit de verdediging werden aangespeeld. Snel aansluitende middenvelders zorgden zo nu en dan voor wat verassing maar echt gevaarlijk werd het niet. Tot een minuut of zeven voor het einde, één van de boomlange spelers kopte een goede hoekschop binnen, 2-1. Twee weken terug werd er nog verloren in de allerlaatste seconde en sommige ouders zagen dit doemscenario (in dit geval gelijkspelen) alweer gebeuren, helemaal toen JSV 30 seconden voor tijd nog een hoekschop kreeg. de sterk leidende leidsman Marco Voet vloot vrijwel direct daarna af! Zo voegden de mannen drie punten toe aan ons totaal, zodat het bijna zeker is dat Hoogland volgend seizoen weer in de Hoofdklasse staat met de D1!

Voor de wedstrijd kreeg Tijmen van Zwienen voor zijn briljante idee, 'clubvlaggen aan te schaffen voor de jeugd van Hoogland' met het geld van de Grote Clubactie, de eerste clubvlag (in dit geval voor de D1) uitgereikt door Marco Boeve en Ulco de Vries van het bestuur! Klasse idee Tijmen!