GVVV D1 - Hoogland D1

Rens Brinkman (intikker)

D-pupillen zaterdag, D1, Hoofdklasse C

2 april 2016 10:00

Zaterdagmorgen 2 april trapt ons vlaggeschip wat D pupillen aangaat af in Veenendaal op sportpark Panhuis. Altijd leuk om aan te treden op het hoofdveld van een topklasser, het zijn toch net kleine stadionnetjes. Zonder Hoofdtrainer Maikel Rijdes (verplichtingen Nieuwland) maar met zijn assistent Ramon de Bruin begon de D1 van Hoogland zoals wel vaker met een grote  kans. Ditmaal was het een goede aanval over rechts waar Bryan een prachtige voorzet gaf op Julian die net niet genoeg beheersing had om te scoren. Daarna was het GVVV dat sterker was, duels werden vaker verloren dan gewonnen en onze Vigo moest een aantal keer zijn kunsten vertonen. Dat ging hem goed af en zo bleef het 0-0. Na de eerste wissels krijgt Hoogland een vrije trap op minstens 20 meter van de goal. Floris gaat achter de bal staan en ramt in één keer al zijn woede over de wisselbeurt die hij dit
keer had eruit en scoort op een prachtige manier de 0-1! Of.....de scheids keurt hem af...of niet of toch wel. Uiteindelijk verontschuldigt de scheidsrechter zich en bleek het geen indirecte vrije trap te zijn...0-1 voor Hoogland. Na deze goal gaat Hoogland beter voetballen, en ook in de tweede helft zet dit zich door. Zonder echt goed te voetballen, wordt GVVV constant onder druk gehouden. De 0-2 valt uit een corner van Floris, het is Mick die snoeihard in de kruising kopt. Net als de 0-1 is dit ook een juweel van een doelpunt. Eindelijk begint het een beetje te lopen en regelmatig worden er spelers achter de verdedigingslinie van GVVV aangespeeld, coren lukt echter niet. Tot Wouter de bal onderschept als GVVV probeert uit te verdedigen, en met een fraai afstandschot scoort hij de 0-3. Met nog een kwartier te spelen kan er dan weinig meer misgaan, en Hoogland zet tien minuten voor tijd de kroon op het werk door middels een fraaie aanval over vier schijven de 0-4 aan te tekenen. Stan passt van achter uit fraai op Joel die zich prima vrij draait een Julian vind aan de rechterkant van het veld, op snelheid passeert hij zijn tegenstander en haalt de achterlijn. De zeer sterk spelende linksbuiten Rens komt prima voor zijn man en kan de op maat gegeven voorzet van Julian binnentikken. 0-4! Eindstand, de zespuntenwedstrijd is door Hoogland vrij eenvoudig gewonnen. Volgende week JSV Nieuwegein, en volgens mij hebben we daar nog een appeltje mee te schillen. Als u aanvallend en mooi voetbal wilt zien op het hoofdveld van Hoogland dan bent u van harte uitgenodigd zaterdag 09-04 om 09:45. Deze uitnodiging is uiteraard ook voor de clubfotograaf. Mischien wel leuk om ook eens jeugdspelers vast te leggen ipv alleen ons eerste elftal.
1vandeleiderts, fijn weekend allen!