Schalkwijk DA1 - VVH DA3

Aike Tuk (afstandschot)

5e klasse E

30 september 2018 11:00

De voorbereiding voor de wedstrijd begon al eerder deze week behoorlijk rommelig. Rosalie die er door vakantie niet zou zijn, maar toch wel kwam. Dianne en Ei die er wel zouden zijn, maar die vannochtend door blessures uitvielen. Om 08:50 kwamen we na een flinke rekensom (13+1-2) tot de conclusie dat we toch best weinig speelsters hadden. Gelukkig had Emily haar telefoon aan, was ze wakker en zin om te voetballen. +1 = 13! Een gastspeelster die méér dan welkom was!
Met 13 dames plus de twee supporters Myrthe en Ei vertrokken we richting Schalkwijk. Klaar om de stijgende lijn van volgende week door te zetten!
De warming-up begon swingend (zie video) op het stille veld in the middle of nowhere...
De wedstrijd begon enigzins rommelig. De dames van Schalkwijk maakte er een chaos van en wij deden daar rustig aan mee. Er werd geprobeerd door ons om de rust te bewaren, maar dat ging niet van harte. Gelukkig vielen de ballen goed, want binnen 20 minuten stonden we 0-2 voor! Anne schoot de eerste bal van afstand over de keeper heen tussen de palen. Goed voorbeeld doet volgen, dus Emily deed vervolgens nagenoeg hetzelfde. Om de spanning op te voeren en toch een beetje onderscheid te maken, schoot Emily de bal wel via de binnenkant paal erin. Met een voorsprong zou je meer rust in het spel verwachten, maar dat bleef helaas uit. Lisette rende de longen uit haar lijf met de snelheid van een jaguar. Door de wissels werd hardop afgevraagd of Lisette ooit op atletiek heeft gezeten en daar zo heeft leren sprinten. Romy, die iets minder snel is dan Lies; "nou, dat atletiek zegt niets. Ik heb er vier jaar op gezeten en kom zeker niet sneller vooruit!"
Ondertussen kwam Michelle Visser een aantal keer goed voor de man en was Ron (toevallig ook Visser) (iets te) goed te spreken over haar acties. Ook Wendy was super lekker op dreef! Met 0-2 gingen we de rust in, op naar een kopje thee in de kleine kleedkamer waar het licht constant uitviel. Een kelderkast is er niets bij! Ron en Roland hadden voor ons een postieve peptalk; rustig blijven communiceren, inzet hoog houden en doorpakken!
Aike werd voor de eerste keer in haar leven voorstopper en pakte deze rol netjes op, door ook vanaf afstand, de 0-3 erin te schieten.
De kansen bleven komen, maar we maakten die helaas niet af. De dames van Schalkwijk vonden het vrij pittig om het tempo bij te benen. Citaat van speelster bij Ellen R: "Ik ben alleen maar als een soort van hond rondjes aan het rennen achter Hoogland aan!".
De tweede helft was de scheidsrechter iets minder attent en floot een paar keer in ons nadeel en in het voordeel voor de hondjes. Nadat Nicky volgens de scheids een speelster van Schalkwijk half van kleding had ontdaan bij het shirtje trekken, kregen we zelfs een penalty tegen. Gelukkig had onze Roos goed ingeschat dat de tegenstander in kwestie reteslecht was en dus rechtdoor zou schieten in de handen van de keeper. Penalty gestopt!
Toch waren we een klein beetje geschrokken van de eerste doelpoging van Schalkwijk. Vergis je niet, het is best heftig als er na 80 minuten eens een keer geprobeerd wordt om te scoren! Schalkwijk profiteerde daarvan door een corner binnen te koppen. 1-3. Volgens de vlagger van Schalkwijk was het meer geluk dan wijsheid. "Dat was zegmaar de enigste speelster die überhaupt kan koppen."
Na nog een meningsverschil tussen Lisette en de scheidsrechter, was het tijd om de wedstrijd te eindigen.
Maar, twee wedstrijden gespeeld en nu dus tijd om te gaan kijken naar de resultaten van andere teams in de competitie. Volgens Myrthe hebben we nu reële meetstaven om naar te kijken. Of waren het toch maatstaven? Enfin, de drie punten zijn weer in de pocket!