MO15-1 toont veerkracht en wint overtuigend

Hoogland MO15-1

SVIJ MO15-1

Imane Assou (scrimmage)
Kim de Gans (afstandschot)
Kim de Gans (schot)

Hoofdklasse B

10 maart 2018 11:45

SVIJ MO15-1 was de tegenstander op veld 2. Onze vaste laatste man Nienke zat in Duitsland en onze andere laatste man Sara werd op het laatste moment ziek. Trainer Richard zat ook in Duitsland. Gelukkig kwam Britt uit de MO13-1 ons helpen.

Dat we graag wilde winnen werd al snel duidelijk. Met Manja als laatste man en Yvette als voorstopper was het probleem centraalachterin opgelost. Op de backposities begonnen Amy en Chenise. Op het middenveld startten we met Jonna, Imane en Femke. En voorin zijn het Kim, Michelle en Annelien die mogen laten zien wat ze in huis hebben.

De eerste vijf minuten was het zoeken, zoeken naar de (nieuwe) posities, zoeken naar welk mannetje we moeten dekken en zoeken naar het eerste doelpunt. De eerste kans was echter voor SVIJ. Floor schiet een uitrap recht in de voeten van een SVIJ spits en deze heeft vrij doorgang terug naar Floor. Floor houdt de bal uit de goal door middel van een reflex op de lijn, zo we zijn wakker. Het eerste doelpunt kwam al snel. Michelle gaf de bal na een briljante actie voor de goal af bij Imane, die schiet 2 keer en de 3e bal gaat erin. Zo is het al vroeg in de wedstrijd 1-0. Vlak voor rust is het Kim die met links(!) een prachtige bal over de keeper in het net van een meter of 25 krult. We gaan rusten met een 2-0 voorsprong.

In de rust waarschuwt Harald ons voor het "Hertatje" (2-0 voor bij rust, met 2-2 het veld af).

We beginnen fel aan de tweede helft, de tegenpartij krijgt wat kleine kansjes, maar deze vinden het net allemaal niet. De ene keer is het Yvette met een prachtige verdedigende actie, de andere keer ligt Floor in de weg. Midden in de tweede helft is het tijd voor Britt en Noor om in te vallen. Dit doen ze beide prima. Het derde doelpunt was een pareltje van Kim, die weer van een grote afstand de bal de kruising in weet te rossen.

Ondanks alle veranderingen hebben we een sterke wedstrijd gespeeld. Iedereen haalde haar topniveau en het voetbal zag er verzorgd uit.
Volgende week spelen we uit bij Buitenveldert MO15-1, de nummer 6 en laten wij als koploper deze wedstrijd ook heel graag willen winnen.