VVH DA3 - SDO DA2

Vrouwen, VR3, Groep 1 23

3 september 2017 10:30

Gert van den Hoven

Het seizoen begon vroeg dit jaar; 9.30 verzamelen op de club. Ellen W had haar klok nog op zomertijd staan en kwam precies een uur te laat. Iedereen, op Michelle V. na, strak in het nieuwe pak, dus het feest kon beginnen. De eerste helft waren we zoekende. Chaotisch spel, in elkaars lijnen lopen, slordig balverlies. De laatste tien minuten begon er enige rust in het spel te komen en werd er al beter getikt. Het leek alsof in de vakantie alle basisvaardigheden even vergeten waren. SDO kreeg één kans en scoorde meteen. Na een prachtige preek van Ellen R in de rust, begonnen we met "frisse" energie aan de tweede helft. Bij vlagen werd er beter spel vertoond. SDO schakelde vlot om en wij schakelden niet altijd actief genoeg mee om. Gelukkig hadden we Aike nog als speciale troef achter de hand; hartstikke brak heeft ze 10 minuten gespeeld, waarvoor dank. SDO kreeg drie keer over met een vlotte counter de mogelijkheid tot scoren; 0-4. We lieten het er niet bij zitten en zette weer een aanval op. Lieke schoot laag vanuit een corner de bal in de hoek. Het goede voorbeeld was gegeven en vrij kort daarna scoorde Liset D, na een prachtige solo rondde ze één op één af; 2-4! Helaas bleef het hierbij. Laten we het erop houden dat we een mooie oefenwedstrijd gehad hebben. Speciale dank aan Gert voor het fluiten.
Voor Carlijn was het de eerste en direct laatste wedstrijd; er komt een teambaby! Van harte gefeliciteerd, en we gaan je missen. Arjen wil graag even benadrukken bij alle "vriendjes van" dat er verder geen dames meer zwanger mogen worden in de verdediging, anders vallen er teveel gaten.
Volgende week spelen we bij het altijd gezellige KVVA om 10.30. Zien we jullie daar?