MO15-1 pakt de winst tegen sterk Vreeswijk.

Hoogland MO15-1

Vreeswijk MO15-1

Meisjes onder 15 zaterdag, MO15-1, Hoofdklasse C

28 januari 2017 12:00

Het nieuwe jaar was al goed begonnen, op 7 januari pakte de MO15-1 3 punten tegen ADO'20. Deze wedstrijd was nog voor de najaarscompetitie. Uiteindelijk sluiten we deze competitie af op de 6e plek.

De eerste wedstrijd voor de voorjaarscompetitie stond gepland tegen CSW MO15-1, maar deze werd afgelast. Deze zaterdag speelde we tegen VS Vreeswijk MO15-1, vorig seizoen gepromoveerd vanuit de 1e klasse en een oude bekende van alle tweede jaars C1. Vorige jaar werd de MC1 kampioen tegen Vreeswijk.

De wedstrijd begon goed, al snel bleek dat Vreeswijk verdedigend niet beter was dan wij, maar voor de aanval moesten we zeker uitkijken. Een goede lange spits, tevens de aanvoerder, zorgde al snel voor wat dreiging aan de kant van Vreeswijk, maar door goede verdedigende acties van onder andere Fleur V & Sabine houden we de eerste 20 minuten het doel schoon. Het bleek toch wel erg snel dat Hoogland degene was met het meeste recht op goal 1. En die komt er ook. Britt, onze aanvoeder die wel heel vaak de openingstreffer scoort, schiet de 1-0 binnen. Ook de 2-0 was een mooie goal van Yvette. Net voor de rust scoorde de spits van Vreeswijk een knappe goal en trok de stand op 2-1.

Na de rust is het toch Vreeswijk die de leiding pakt en een miscomunicatie tussen Floor en Fleur zorgde voor de 2-2. De wedstrijd leek af te gaan op een gelijkspel, maar in de 60ste minuut schiet Britt een bal vanaf de onmogelijke hoek de kruising in en is het 3-2.

Een goede wedstrijd tegen een hele sterke tegenstander,
Volgende week spelen we tegen Ijselmeervogels, laatste onderlinge resultaat was 0-0,