Revanche

... (scrimmage)
Alwin Bouwens (corner)
Nick Kok (corner)
Sander van der Meulen (afstandschot)
Berend Kelder (scrimmage)
... (e.d.)
Assist: Nils Teepe
Berend Kelder (intikker)
Milo Zohlandt (afstandschot)

19 november 2016 8:30

Na een paar stormachtige regendagen is het gelukkig droog als we aan mogen treden tegen SO Soest JO10-4. Er liggen zelfs geen plassen op het veld en het doelgebied is ook geen modderveld. De terreinknecht van Soest heeft zijn werk goed gedaan; het veld ligt er mooi bij. Nu nog 2 goaltjes neerzetten en de wedstrijd kan beginnen. Natuurlijk zijn de jongens op de hoogte van de uitslagen van de vorige wedstrijden van Soest en dat stemt ze verwachtingsvol.

Hoogland gaat voortvarend van start en de jongens gaan meteen vol in de aanval. Dat leidt tot mooie kansen, maar Soest geeft zich niet meteen gewonnen. Sander kan in de 4e minuut de score openen, maar treft helaas de paal. Ook een vrije trap van Siebe een minuut later treft geen doel; de bal gaat voorlangs. Het is uiteindelijk Nils die in de 6e minuut het eerste doelpunt op zijn naam mag schrijven. Zijn schot gaat dwars door het midden in het net: 0-1!

Soest trapt af, maar raakt de bal al snel weer kwijt. Hoogland speelt de bal rond, op zoek naar de ruimte. Met hulp van de verdediging wordt het een corner. Siebe meldt zich hiervoor. Hij probeert de bal voor te zetten, maar de bal komt weer bij hem terug. Nu bereikt zijn voorzet wel een teamgenoot: Nick krijgt de bal voor zijn voeten en met een hard schot maakt hij er 0-2 van.

Soest legt zich er niet bij neer en laat af en toe leuk spel zien. Ze weten zelfs het doel van Lucas te bereiken en worden meteen gevaarlijk. Een afstandschot gaat maar net over en belandt aan de bovenkant van het doel in het net. Onze jongens gaan meteen in de tegenaanval en Berend maakt er met een schot 0-3 van.

Hoogland wordt wat nonchalant en zo kan het gebeuren dat Soest profiteert van een foutje in de verdediging. Lucas komt nog uit, maar kan de 1-3 niet meer voorkomen. De jongens van Soest zijn door het dolle heen en met een doelsaldo van -39 is het ze ook gegund. Hun eerste doelpunt in deze competitiefase! Lucas moppert even op zijn verdediging, maar zijn boosheid is van korte duur.

De jongens nemen het spel weer over en de verdediging van Soest moet vol aan de bak. Berend trekt met de bal naar de achterlijn, geeft de bal min of meer voor en vanaf de overkant lijkt de bal achterlangs te gaan en daar in het net te belanden. Dan blijkt de halve voorzet toch een doelpunt te zijn; de bal wordt door Soest meegenomen naar de middellijn voor de aftrap. De ouders langs de kant vieren het doelpunt een stuk uitbundiger dan de jongens. Zij willen zo gauw mogelijk weer in de aanval.

De aanvallen blijven ook komen. Er wordt goed opgebouwd en daarbij ook gebruik gemaakt van de keeper. Op slag van rust geeft Lucas een verre uittrap richting Alwin, die in zijn eentje op de keeper afgaat. De keeper weet Alwin echter knap af te stoppen en de bal naast te werken. Siebe neemt de corner en nu is Alwin wel trefzeker. Hoogland gaat de rust in met een 1-5 voorsprong.

In de tweede helft krijgen onze jongens echt vleugels en komt Soest er nauwelijks nog aan te pas. In amper 5 minuten tijd vallen er 4 goals. 2 daarvan komen op naam van Nick (schot na corner van Siebe en een afstandsschot na mooi combinatiespel), eentje op naam van Sander (mooi in de linkerbovenhoek) en eentje op naam van Berend (keeper bal niet vast, score uit de rebound).

Na deze snelle goals valt het even stil, al blijven onze jongens aanvallen. Met onze linkspoot Sander in de wissel en linkspoot Chris afwezig gaan de aanvallen allemaal op rechts via Milo en Nils. De verdedigers van Soest doen hun best om nieuwe goals te voorkomen. De bal wordt regelmatig over de achterlijn weggewerkt. In de 32e minuut neemt Nils de corner. Nick meldt zich in de frontlinie, vraagt om de bal en krijgt die ook, maar de keeper weet zijn schot net naast te tikken. 5 minuten later probeert Milo een corner uit te spelen met Nils. Hij neemt hem kort op Nils, die geeft voor, maar de verdediging zit er net tussen. Lucas krijgt hem voor zijn voeten, maar schiet de bal naast. Even later verovert Nils de bal op het middenveld. Hij breekt uit, haalt uit, maar de keeper van Soest weet het 10e doelpunt te voorkomen met een knappe redding. Een minuut later valt dat doelpunt alsnog. Een corner wordt hoog genomen, de bal komt een bovenop het hoofd van Berend en via een verdediger gaat de bal in het doel: 1-10.

Berend is op dreef, want 2 minuten later scoort hij na samenspel met Nils de 1-11. Ook doelpunt nummer 12 komt op zijn naam. De jongens hebben besloten dat Lucas de volgende mag scoren (hij heeft nog niet gescoord) en Nick zet hem dan ook voor naar Lucas. Die ziet zijn schot nog gepareerd worden door de keeper, waarna de bal voor de voeten van Berend terecht komt. Met meer geluk dan wijsheid frommelt hij met een mislukt schot de bal in het doel. Een minuut later maakt Siebe er 1-13 van. Milo bepaalt de eindstand met een prachtig schot op 1-14. Zijn eerste poging wordt nog door de keeper weggeslagen, maar via Berend, Lucas en weer Berend kan hij opnieuw aanleggen en uithalen.
Een mooie revanche na vorige week tegen een zeer sportief spelend Soest. Ze krijgen dan ook als beloning de Blauwe Kaart uitgereikt.