vv Hoogland O8-3

8 oktober 2016 9:30

Hoogland o8-3

Overspelen is de kreet. Deze tactiek werkte de vorige keer toch ook? Fabian begint als links back, maar bij de eerste aanval - opgezet door Alec - belandt de bal via Lee bij Fabian en scoort hij de 1-0. We spelen in het zwart en zo zijn de gedachten. Het positiespel van de tegenstander laat alles te wensen over. Iedereen staat op de as van het veld en wij dus ook? Alles gaat door het drukke midden. Alec is weer op dreef. Mooie kapbewegingen en via de één-twee terug. Keeper zit er tussen. Bij de volgende aanval is hij opnieuw betrokken. Alec slalomt er opnieuw doorheen, maar de laatste verdediger is er één te veel. Er is maar één helft waarop gevoetbald wordt. Dielon en Leon achter. Dielon heeft in deze fase moeite met de bal. We blijven op een kluitje voetballen. Floris wurmt zich er letterlijk tussen uit, loopt goed en met een pass via Lee wordt Alec alleen voor de keeper afgezet 2-0. Het wordt eentonig, maar Alec heeft het op zijn heupen. Twee tegenstanders geven weinig tegenstand, pass op Lee en de 3-0 is een feit. Chiel staat werkloos op doel. Alec laat ook zien dat hij over een verre uitworp beschikt. De tegenstander werkt de bal niet goed weg. Bal komt voor de voeten van Lee en deze aarzelt niet 4-0. Ben draaft nu lekker door over rechts. De tegenstander legt hem geen strobreed in de weg. Makkelijk loopt hij naar binnen op het doel af, maar bij de aanzet tot een schot tikt zijn standbeen de bal ongelukkig weg. Een airshot en pirouette volgt. Kluitje voetbal van beide teams. Dielon bouwt op, Ben loopt vrij maar neemt de bal slecht aan. "Positie" roept Roman. Fabian haalt regelmatig de achterlijn nadat hij de bal heeft opgehaald van het middenveld. De verleiding om zelf te gaan is te groot. Zelfs vier tegenstanders zijn geen probleem. Maar ze blijven maar komen en loopt hij zich keer op keer dood. Bij de 'opbouw' van de tegenstander pakt Ben de bal slim af en scoort de 5-0. Het is nu alles schieten op doel. De keeper kijkt namelijk vol tegen de zon in en is blij dat het fluitsignaal gaat.

Pauze

Dielon op doel en Chiel die van de kant begint maakt dat we geen verdediging hebben. Dit resulteert direct in een gevaarlijk schot van de tegenstander die rakelings naast gaat. Lee duwt zich letterlijk door de massa. Niemand speelt meer af. Ferron komt richting doel maar ziet de vrijstaande Alec niet staan. Lee op eigen houtje, paal. Afstandsschot van Ben ... over. Probleem van verdediging blijft! Iedereen wil scoren. Nu Leon weer. Drie man voor het doel maar gaat zelf. De keeper kan niet uitschieten en Leon duikt er tussen. Nu wel raak 6-0. Ferron over links. Enkel oog voor de bal. Lee komt de bal zelfs halen terwijl hij de ruimte moet zoeken. Leon geeft half voor, Lee staat zelfs op de doellijn in de baan van het schot om de bal te blokken en zelf te scoren. Ongeloof bij het publiek. Waar is het team van vorige week? Het lijkt wel een topscoorders bokaal wedstrijd. 7-0 op naam dus van Lee en niet van Leon. Floris is deze wedstrijd bezig met de zidane. Geen gelegenheid gaat voorbij om zijn voet op de bal te zetten. De draai die moet volgen blijft uit. Fabian haalt opnieuw de achterlijn. Een voorzet moet volgen maar vanuit een onmogelijke hoek schiet hij de bal op de paal. Floris op het middenveld nog steeds bezig met zijn zidane. De snelheid van de aanval er nu uit. Ben neemt de corners en doet dat overtuigend. Zeer hard waarbij menig tegenstander deze de rug toekeert. Hutsekluts tussen Dielon en Alec en vervolgens voor de rechter van Lee, naast. Ben aarzelt even later niet. Hard schot 8-0. Ferron is vergeleken bij de wedstrijd van vorige week onzichtbaar. Nu dan toch een goede pass op Fabian. Deze neemt 'm mee en scoort de 9-0. De 10-0 door Alec volgt snel. Bij de eerstvolgende aanval gaat Fabian opnieuw alleen en geeft bal niet af aan meegelopen Chiel. Hij blijft koel en scoort de 11-0. Ook de laatste komt op nam van Fabian 12-0. We hadden ook de 13-0 kunnen maken als hij de laatste bal had afgegeven aan Alec of Lee maar overspelen telt vandaag niet. De bal gaat in het zijnet. Bij een volgende corner is ook Chiel mee naar voren en dat wordt ons bijna fataal. Tegenstander pakt de afvallende bal op en Chiel moet er in volle sprint achteraan met een stevige ingreep. De coach van de tegenstander doet zijn beklag maar het was reglementair. De scheidsrechter vindt het mooi geweest en fluit het eindsignaal.