Jonathan JO8-3

1 oktober 2016 8:30

Wat is het vroeg (8:30u uit), maar onze boys hebben er zin in. Na drie verloren wedstrijden staat zelf Jonathan O8-3 onder ons en dat geeft hoop. Vandaag wordt onze dag. Zo gonst het langs de lijn als de bal wordt afgetrapt. Het gras is lang en nat. De bal verliest alle snelheid en het is hard werken. "Rondspelen" roept Roman van langs de lijn en dat werkt beter. Lee op Fabian en een simpele 0-1 in ONS voordeel volgt. We staan voor. De ouders langs de lijn voelen het. Ben staat op doel en brengt de bal naar voren. Lee met de dribbel over links. Ferron loopt mee op het middenveld, maar lee heeft geen oog voor hem. Ferron domineert het middenveld. Creatief bedient hij Dielon, deze naar Lee, opnieuw een dribbel, passeert twee tegenstanders en alleen voor het doel, 0-2 volgt. Ferron speelt in deze fase een fantastische pot. Het is vandaag zijn middenveld. Hoewel Chiel achterin weinig te doen heeft is er altijd weer die controle en de voorzetting naar de andere kant van het veld waar de ruimte ligt. Dit is de tactiek vandaag. Niet lopen maar overspelen. Driehoekjes volgen. Floris op Alec, terug naar Floris, afstandschot. Alec op fabian, schot, publiek springt op ... rakelings naast. Het (uit) publiek vermaakt zich en laat zich horen. Leon doet een "Zidane", het publiek wordt gek. Pass naar Alex over de rechterkant, schot op de paal. Rebound neemt hij met links, naast. De druk blijft hoog. Dielon weet Leon keer op keer te vinden. steekbal naar voren, Alec opnieuw voor het doel, te veel verdedigers. Doelpunt blijft uit. Snel daarna staat hij weer oog in oog met de doelman. Ditmaal staat de keeper in de weg. Lee stormt nu op met zijn inmiddels befaamde dribbel. Enkel oog voor de bal, slaom rechts, links, alles gaat goed, publiek enthouiast. Woorden als "briljant" en "leuk om naar te kijken" vallen. Zelf Chiel stroomt nu af en toe naar voren. Pass op pass, het is nu enkel nog één keer raken en zo tikken de seconden af naar de pauze.
In de eerste minuut van de tweede helft gaat Ferron alleen op de keeper af. De tegenstander bedient zich van een "lichte" overtreding om een doelpunt te voorkomen. Dielon pakt veel ballen af en passt deze ditmaal op Lee. Fabian loopt mee, maar Lee gaat zelf, hard op de paal. In de rebound scoort de goed meegelopen fabian 0-3. Dielon wordt even later beloond voor zijn harde werken. Zelf pakt hij de bal van de tegenstander en zet zichzelf met een kapbeweging voor het doel 0-4. Fabian nu over rechts, deze zet de bal als een klassieke rechts buiten voor het doel. Ben pakt de bal op en schiet. Deze schamt de paal, maar valt buiten. We verslappen niet. De energie blijft hoog. Publiek uitzinnig. Ferron blijft gaan. Het middenveld is nog steeds van hem. Nu mag iedereen een paar keer schieten. "Galary play" scondeert het publiek. De oehs, aahs en oefs klinken langs de lijn. De tegenstander speelt nu op de counter en met succes, want hij valt 1-4. Publiekslieveling vandaag is Alec. Zoveel kansen, maar helaas nog geen doelpunt. Iedereen gunt hem een doelpunt. Publiek spreekt enkel nog in superlatieven. Uitbraak, Lee op Fabian en deze maakt zeer cool de 1-5. "Alles naar voren op Alec"  schreeuwt het publiek. Zelf dielon doet - naar goed voorbeeld van Leon - een Zidane. Publiek kijkt niet eens meer verbaasd. Dit is de nieuwe standaard! Lee weer sterk. Pass op Leon, deze op Ferron en deze zet Floris voor de keeper. Deze legt af op links en laat daar nu net Alec staan. De wedstrijd beweegt zich nu in slow motion. Het publiek houdt de adem in ... Alec schiet de bal hard in het dak van de goal! 1-6. Later krijgen we nog een penaly. Deze wordt feilloos genomen door Dielon met een eindstand van 1-7.